Zapytaj lekarza

1 , 0 3 0 , 2 8 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Stosowanie Warfarinu a wskaźnik INR

Witam! Otóż od 15 lat posiadam zastawkę mitralną i brałem Acenocumarol. W pierwszym tygodniu po przejściu na Warfarin brałem dawkę 3 mg i po tygodniu INR spadło mi do 1,3 - przez pierwsze 2 dni 5 mg i następne 5 dni po 4 mg i po tygodniu wskaźnik był 1,3 INR - zwiększono dawkę przez pierwsze 2 dni 6 mg i następne 5 dni 5mg - wskaźnik 1,4 Zwiększono mi dawkę do 7mg przez pierwsze 2 dni a przez kolejne mam brać 6mg. Boję się zakrzepów. Bardzo proszę o wskazówki co mam dalej robić? Jacek
MĘŻCZYZNA, 48 LAT ponad rok temu

Jak wygląda farmakologiczne leczenie nadciśnienia tętniczego?

Prognozy podają, iż w 2025 roku na całym świecie, 1,5 miliarda osób będzie chorować na nadciśnienie tętnicze. W przypadku wystąpienia tej dolegliwości, można poddać się leczeniu farmakologicznemu, o czym opowiada dr Piotr Gryglas, kardiolog.

Lek. Marta Gryszkiewicz
84 poziom zaufania

Należy postępować zgodnie ze wskazaniami lekarza. Dawka musi być stopniowo zwiększana aż do osiągnięcia pożądanego w przypadku pacjentów z mechaniczną zastawką poziomu INR między 2 a 3. Nie należy na wyrost zwiększać dawki, gdyż zbyt wysoki INR niesie ze sobą ryzyko powikłań krwotocznych, które są równie niebezpieczne jak zakrzepica.

Absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, doświadczenie zdobywała w kraju, jak i za granicą.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy