Zapytaj lekarza

7 4 0 , 4 2 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Nie odżywia się Pani dobrze. Należy jeść bardziej wartościowe posiłki i przede wszystkim regularnie, co 3-4 godziny. Ostatni posiłek 2-3 godziny przed pójściem spać. Śniadanie powinno być zecydowanie bardziej obfite. Proszę nie planować szybkiego gubienia kilogramów, bo tylko zaburzy Pani sobie metabolizm i doprowadzi do efektu jojo.

0

Witam.Je Pani zbyt mało obfite posiłki, śniadanie powinno być znacznie obfitsze.Posiłki powinny być zjadane regularnie.Zbyt szybkie gubienie na wadze spowalnia metabolizm i doprowadza do efektu jojo.Może wato byłoby udać się do dietetyka.
Pozdrawiam

Dyplomowany dietetyk. Przyjmuje w Poradni Dietetycznej w Grodkowie.
0

Nie odżywia się Pani dobrze, a ponadto docelowa waga, jaką chce Pani osiągnąć jest zbyt niska. Proszę się zastanowić co Panią motywuje do tak drastycznego podejścia do siebie i swojej wagi? Z Pani opisu bowiem rysuje się obraz, który powinien być czerwoną lampką przed rozwijaniem się zaburzenia odzywiania. Proponuję konsultację z psychologiem i - być może - podjęcie z nim współpracy. Pozdrawiam.

0

Je Pani stanowczo za mało. Niestety proces odchudzania nie jest 2-3 tygodniowym działaniem. Bezpieczny spadek masy ciała oscyluje w okolicach 05,-1 kg na tydzień. Dodatkowo waga, którą Pani chce osiągnąć może być zbyt niska, sugerujemy wyznaczenie sobie za cel 55 kg. Będzie to waga optymalna. Aby to osiągnąć powinna Pani spożywać 4-5 posiłków dziennie, pierwszy do pół godziny po obudzeniu i ostatni na 2-3 h przed snem. Musi Pani dodać do diety więcej pełnowartościowego białka - dobrej jakości mięs, ryb, nabiału oraz odpowiednich tłuszczów - ryby, oliwa z oliwek, orzechy, nasiona. Dieta, którą Pani obecnie spożywa jest niezbilansowana, najprawdopodobniej wystąpi u Pani efekt jojo i możliwe są niedobory. Nie należy tak drastycznie ograniczać kaloryczności. Organizm działa odwrotnie do zamierzonego celu, przechodzi w stan alarmowy, zaczyna odkładać tkankę tłuszczową. Może Pani także włączyć aktywność fizyczną, która na pewno przyspieszy proces odchudzania i ujędrni skórę. Jeżeli miałaby Pani problem z ułożeniem odpowiedniej diety zachęcamy do wizyty u dietetyka, który poprowadzi Pani terapię żywieniową.

Poradnia Dobry Dietetyk Toruń
tel. 887 433 444

Absolwent dietetyki na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym.
0

Witam Panią,

Z pewnością nie odżywia się Pani dobrze. Jest to dieta zbyt nisko kaloryczna. W ten sposób zwalnia Pani swoją przemianę materii a efekty mogą być odwrotne do zamierzonych. W tym momencie posiadam zbyt mało informacji na Pani temat, aby ustalić konkretny jadłospis. Skuteczna dieta powinna być dobrana pod względem Pani zapotrzebowania energetycznego. Musiałabym zebrać wywiad żywieniowy i zdrowotny. Jeżeli byłaby Pani zainteresowana zachęcam do kontaktu drogą mailową. Z pewnością jednak powinna Pani skupić się na regularności posiłków (5 posiłków dziennie w odstępach ok. 3h), bez dodatkowego dojadania pomiędzy wyznaczonymi godzinami.
Dzień należy zaczynać od pełnowartościowego śniadania. W ten sposób od rana pobudzamy swój organizm do działania, przyspieszamy przemianę materii i każdy kolejny posiłek będzie lepiej trawiony. Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Ważne, aby posiłek był pełnowartościowy, bogaty w węglowodany złożone, które stanowią główne źródło energii. Polecam produkty pełnoziarniste, które są wolno trawione, stopniowo uwalniają glukozę do krwiobiegu, nie następuje gwałtowny skok cukru, a my na długo odczuwamy sytość. Takie śniadanie poprawi również koncentrację, samopoczucie i zniweluje senność. Ważnym składnikiem śniadania jest także białko, ponieważ na jego strawienie organizm zużywa spore ilość energii. Pamiętajmy także o owocach i warzywach. Dostarczą one niezbędnych witamin oraz składników mineralnych.
Kolejne posiłki powinny być zjadane w odstępach około 3h. Nie powinniśmy dopuszczać do wielkiego głodu. W przeciwnym wypadku po powrocie do domu ,,opróżnimy pół lodówki’’. Spożywanie dużych porcji przyczynia się do gwałtownego wydzielaniu insuliny, która sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej.
Ostatni posiłek należy spożywać ok. 2-3h przed snem. Nie trzymajmy się stereotypowej godziny 18:00 przeznaczonej na ostatni posiłek, ponieważ chodząc późno spać i tak skusimy się na niezdrową przekąskę. Kolacje powinny być dość lekkie i nie zawierać dużej ilości węglowodanów.
Powinna Pani również pić od 1,5 do 2 litrów wody dziennie, najlepiej pomiędzy posiłkami, aby zapewnić wystarczającą ilość płynów w organizmie. Należy unikać potraw smażonych i tłustych oraz żywności typu fast food. Można dowolnie stosować przyprawy i zioła aromatyczne, ale ograniczać sól.
Unikamy również cukru, słodyczy a także żywności silnie przetworzonej typu instant, parówki, pasztety itp. Należy czytać etykiety. Zawsze należy zwracać uwagę nie tylko na wartość kaloryczną, ale także na zawartość tłuszczów nasyconych, cukrów i sprawdzać, czy produkt zawiera mało sodu.
Wprowadzi Pani w życie wszystkie moje zalecenia. Mam nadzieję, że przyniesie to pożądane efekty.
Jeżeli chciałaby Pani podejść do sprawy jeszcze bardziej profesjonalnie to proponuje ułożenie indywidualnej diety. Wymaga to jednak zebrania wywiadu żywieniowego i zdrowotnego. W tym celu zaprosiłabym Panią na konsultację dietetyczną. Pacjentów przyjmuję w Warszawie. Jeżeli nie jest Pani z Warszawy prowadzę również konsultacje online.
W razie dodatkowych pytań lub chęci ułożenia indywidualnej diety zachęcam do kontaktu:
tel. 506225670 lub joanna.wasiluk@o2.pl
Pozdrawiam
Mgr Joanna Wasiluk
Dietetyk

Specjalista w zakresie dietetyki.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy