Wcześniejszy okres a tabletka "72 godziny po". Kiedy zacząć brać tabletki antykoncepcyjne?

29 listopada wzięłam tabletki po stosunku. Okres powiennam dostac 8 grudnia, a dostałam dzisiaj... i tu mam problem... bo mam zacząć od tego miesiąca brać tabletki antykoncepcyjne, ktore, jak wiadomo, zaczyna się brać w pierwszy dzień okresu. Nie wiem, czy zacząć je brać dzisiaj... bo może to tylko plamianie po tabletkach, bo okres miałam regularnie co 31 dni. Mógł mi się rozregulować? Proszę o odpowiedź.

KOBIETA, 17 LAT ponad rok temu

Jak stosować prezerwatywy?

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam!

Tabletka "72 godziny po" to końska dawka hormonów, która może rozregulować cykl miesięczny kobiety nawet na kilka miesięcy. Dlatego w miarę możliwości, należy unikać jej stosowania. Jednak jak wiadomo - czasami nie ma wyjścia...

Stosowanie tabletek antykoncepcyjnych należy rozpocząć w pierwszym dniu miesiączki (pierwszy dzień cyklu) - wtedy osiągamy pełną skuteczność już od pierwszego dnia. W przypadku rozpoczęcia stosowania tabletek 2-5 dnia cyklu należy dodatkowo zabezpieczać się przez 7 dni (prezerwatywa) i dopiero 8. dnia zażywania tabletek (co nie oznacza tu 8. dnia cyklu!) osiąga się skuteczną antykoncepcję.

Pozdrawiam!

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty