Zapytaj lekarza

1 , 0 3 5 , 6 0 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Wymioty 13h po zażyciu tabletki. Co z ochroną antykoncepcyjną - jest czy nie ma?

Dzień dobry, od półtora miesiąca biorę tabletki. Podczas sobotniej imprezy zdarzyło mi się solidnie wymiotować (około godz. 23-24). Tabletki przyjmuję o godzinie 10 rano. W niedzielę przyjęłam tabletkę zgodnie z planem. Czy powinnam przyjąć w tym wypadku dodatkową? Czy istnieje jakieś ryzyko, jeśli kochałam się z partnerem bez dodatkowego zabezpieczenia równo tydzień później?

KOBIETA, 26 LAT ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Wystąpienie wymiotów po 13-14 godzinach od zażycia tabletki antykoncepcyjnej nie obniża jej skuteczności. Stąd nie ma potrzeby przyjmowania dodatkowej tabletki i stosowania dodatkowych metod antykoncepcyjnych.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Ważne tematy