Zapytaj lekarza

7 3 9 , 9 4 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Wymioty i dodatkowa tabletka antykoncepcyjna

Witam! Biorę tabletki Jasmin. Dziś jest 20 dzień bieżącego opakowania. Tabletki zażywam o stałej porze wcześnie rano. Wczoraj 16 godzin po zażyciu tabletki zwymiotowałam kolację ze stresu. Przestraszyłam się, że wpłynie to działanie tabletki i zażyłam od razu kolejną tabletkę z dodatkowego blistra tuż po tym wydarzeniu - tj. późnym wieczorem. Dziś o stałej porze rano jak zawsze wzięłam tabletkę i około dwie i pół godziny później miałam bardzo luźny stolec. Czy to możliwe, że był on skutkiem zbyt dużej dawki hormonów, bo byłam także przez jakiś czas osłabiona. Jutro zgodnie z normalnym przebiegiem przyjmowania tabletek powinnam zażyć ostatnią. Moja obawa dotyczy tego jak postąpić, żeby zostało zachowane działanie antykoncepcyjne. Czy powinnam zrobić siedmiodniową przerwę, czy też potraktować dzisiejszą tabletkę jako niewchłoniętą i od razu tj. pojutrze rozpocząć kolejne opakowanie tabletek.Co zrobić żeby skuteczność tabletek została zachowana. Dodam, że w ostatnim tygodniu nie miałam stosunku i nie będę go miała przez następnych 7 dni, ponieważ mój chłopak wyjechał. Co mam zrobić? Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam

KOBIETA, 30 LAT ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Witam! Opisany incydent bardzo luźnego stolca raczej nie ma związku z nadmiarem hormonów, a prawdopodobnie wiąże się z przyczyną, która wywołała wymioty. Mógł być to stres lub nieżyt żołądkowo-jelitowy spowodowany spożyciem nieodpowiedniego pokarmu lub infekcją wirusową. W opisanej sytuacji istnieją 2 możliwe rozwiązania o podobnej skuteczności, dodatkowo w Pani sytuacji nie ma bezpośredniego ryzyka ciąży w związku z brakiem stosunku w ciągu ostatnich 7 dni. Pierwszą możliwością jest zażycie w dniu dzisiejszym tabletki ostatniej w czasie nie przekraczającym 12 godzin od stałej pory przyjęcia tabletki w dniu dzisiejszym. Zatem zakończy Pani stosowanie tabletek 20. dnia cyklu, później należy wykonać 7 dniową przerwę i rozpocząć następne opakowanie. Druga możliwość dopuszcza rozpoczęcie następnego opakowania w dniu dzisiejszym bez wykonywania przerwy. Obie metody są porównywalne pod względem skuteczności, nie zmniejszają ochrony i obie wiążą się z przesunięciem dnia przyjęcia pierwszej tabletki. Pozdrawiam serdecznie!

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy