Wypadanie włosów a działanie leku przeciwpadaczkowego

Witam. Od miesięcy wypadają mi garściami włosy, zwłaszcza po ich umyciu, rozczesywaniu mokrych. Ale wypadają też samoistnie, czego efekty widać na podłodze mieszkania. Przeczytałam dziś, że niektóre leki przeciwpadaczkowe mogą powodować łysienie telogenowe. Przyjmuję od ok. roku Lamotrix, który mam zapisany jako lek na uspokojenie, nie na padaczkę, ale głównie to lek przeciwpadaczkowy. Czy utrata włosów może mieć związek z przyjmowaniem Lamotrixu i w związku z tym powinnam ten lek odstawić?
KOBIETA ponad rok temu

Jak wyleczyć trądzik różowaty?

Lek. Jacek Ławnicki
82 poziom zaufania

Witam!
Według danych zawartych w charakterystyce produktu leczniczego preparatu Lamotrix wśród działań niepożądanych nie występuje wypadanie włosów. Nie można jednak wykluczyć, iż zaobserwowany objaw ma związek z przyjmowaniem leku. Powinna Pani udać się do lekarza, który zajmie się diagnostyką przyczyny wypadania włosów. Z pewnością nie powinna Pani samodzielnie odstawiać Lamotrixu.

Absolwent Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, stażysta w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych w Lublinie
0

Witam,
ostatnio trafiła do mnie pacjentka, która utraciła z powodu leków przeciwpadaczkowych dużą ilość włosów. Są opinie, że nawet po odstawieniu takich leków włosy mogą nie odrastać (toksyczne uszkodzeni macierzy włosa - trochę jak przy chemioterapii) lub nawet wypadać dalej. Oczywiście wcześniej należy podjąć diagnostykę innych możliwych przyczyn wypadania (zab. hormonalne, ubytek żelaza itd.).
Pozdrawiam

Lek. med. Bartosz Pawlikowski jest specjalistą w dziedzinie dermatologii i wenerologii. Wiedzę i doświadczenie czerpał podczas nauki akademickiej oraz praktyki zawodowej w różnych polskich placówkach medycznych. Brał również udział w misjach zagranicznych. Aktualnie pracuje w Warszawie w Centrum Lasoterapii i Modelowania Sylwetki Elite.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty