Zapytaj lekarza

7 4 2 , 8 9 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Za wcześnie zażyta tabletka

Postanowiłam zacząć brać tabletki antykoncepcyjne i zgodnie z ulotką zażyłam pierwszą tabletkę w pierwszym dniu miesiączki... jednak jak się okazało, było to plamienie, które następnego dnia się skończyło i 4 dnia brania tabletek dostałam kolejne plamienie (nieregularny, prawdziwy okres, który miałam do tej pory)... czy zażyłam tabletkę za wcześnie? Co mam teraz zrobić? Brać dalej tabletki z tego opakowania? Czy jestem w pełni zabezpieczona przed ciążą? Proszę o szybką odpowiedź! Pozdrawiam!

KOBIETA ponad rok temu

Jak stosować prezerwatywy?

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam.

Tabletki antykoncepcyjne mogą skracać miesiączkę, zatem plamienie mogło być właściwym okresem, który został stłumiony działaniem tabletek. Jednak, aby uzyskać pełną ochronę, proponuję stosować dodatkowe zabezpieczenie (np. prezerwatyw) przez pierwsze 7-dni przyjmowania doustnej antykoncepcji.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy