Zapytaj lekarza

7 4 2 , 8 1 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Zaczerwienienie na twarzy i skurcz palców u ręki u 30-latka z tachykardią

wiek 30 lat, od jakiegos czasu mam tachykardie ktora staram sie leczyc odpowiednimi lekami przepisanymi przez mojego doktora a mianowicie concor5 , lecze sie juz 6 miesiecy i jest o niebo lepiej bo na poczatku czulem sie naprawde fatalnie,martwi mnie jednak ciagle charakterystycznie zaczerwienienie na twarzy i niekiedy skurcz palcow u reki rano ja juz sie budze ,nie wiem co o tym myslec prosilnbym o odpowiedz dziekuje:D
MĘŻCZYZNA, 30 LAT ponad rok temu

Jak wygląda zabieg wszczepienia by-passów?

By-passy, czyli pomosty aortalno-wieńcowe, stosowane są podczas wystąpienia zaawansowanej choroby wieńcowej i w niektórych przypadkach zawału serca. Prof. Andrzej Biederman wyjaśnia, jak wygląda taki zabieg i czy w każdym przypadku ma taki sam przebieg.

Mam nadzieję, że miała Pani oceniane poziomy elelktroltów- sodu , potasu oraz wapnia?
Jeżeli nie, proszę oznaczyć ich poziom we krwi.
Ewa Rybicka

Absolwentka Akademii Medycznej i Podyplomowej Szkoły Medycyny Estetycznej.
0

Witam Pana,

Czy lekarz ustalił przyczynę tachykardii przed rozpoczęciem terapii? Concor jest lekiem z grupy B-blokerów, który między innymi zwalnia akcję serca, ważne jednak przed rozpoczęciem terapii jest ustalenie przyczyn występujących u Pana objawów. Sugerowałbym na początek oznaczenie TSH oraz poziomu elektrolitów, w tym potasu i magnezu we krwi. Jeśli Pana twarz jest czerwona i ostatnio zaokrągliła się, sugerowałbym równiez oznaczenie poziomu kortyzolu we kri - godz. 8 rano.Czy wartości ciśnienia tętniczego są u Pana prawidłowe?

Pozdrawiam

MD

Specjalista chorób wewnętrznych, diabetolog i endokrynolog. Autor oraz współautor ponad 140 artykułów i doniesień zjazdowych. Laureat plebiscytu Lekarz Roku 2016 Dziennika Wschodniego. Członek Polskiego Towarzystwa Endokrynologicznego, Diabetologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Medycyny Rodzinnej.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy