Zapytaj lekarza

7 4 2 , 0 2 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Zaparcia i gazy a zbilansowana dieta u 26-latka

Witam, 26 lat 78kg 176cm. Dieta zbilansowana(wczesniej jadlem wszystko) 20%B 55%W 25%T. Sniadanie platki owsiane 100g zurawina15g fistaszki35g. potem 3 posilki ryz 100g piers z kurczaka 100g plus warzywa i 3 g siemia lnianego. kolacja 100g twarogu poltlustego 10g oliwy z warzywami. pierwszy tyd ok potem juz dostalem zaparc i gazow i to jest moj problem. Pije 2 l wody dziennie, cwicze 3 dni w tyg silowo + areoby.pozdr.
MĘŻCZYZNA, 26 LAT ponad rok temu

Źródła nienasyconych kwasów omega-3

Nienasycone kwasy omega-3 są niezbędnym składnikiem naszej diety, jednak organizm nie posiada zdolności do ich samodzielnego syntetyzowania. Z tego względu warto wiedzieć, co jest ich pierwotnym oraz wtórnym źródłem ? o tym opowiada dr Leszek Walentynowicz, diabetolog.

Witam,
Jeśli chodzi o Pana dietę, to z informacji podanych przez Pana, nie widzę przyczyn nasilenia się opisanych dolegliwości. Zwróciłabym jednak uwagę na ewentualne suplementy diety lub produkty przeznaczone dla sportowców, które być może ewentualnie Pan stosuje przy treningach.

Specjalista z zakresu nauk o żywieniu człowieka i dietetyki.
0

Witam!
Zaparcia mogą być powodowane przez wiele czynników, są to między innymi: niska aktywność fizyczna, dieta uboga w płyny i błonnik (znajdujący się w warzywach i produktach pełnoziarnistych tj.ryż brązowy, pieczywo razowe, makaron razowy, płatki owsiane). PRODUKTY ZAPIERAJĄCE, czyli produkty powodujące spadek perystaltyki jelit to:mocna herbata bez cukru, napar z suszonych czarnych jagód, czerwone wytrawne wino, kakao na wodzie (zawiera teobrominę, która mocno zapiera),tarte jabłko, marchew gotowana, czarne porzeczki, gruszki, borówki, banany, dynia (owoce i warzywa bogate w garbniki i pektyny), kisiele, żelatyna, galaretka, suchary. Wymienione produkty mogą wpływać na problemy z wypróżnianiem. Polecam spożywać produkty bogate w błonnik (produkty pełnoziarniste, otręby, warzywa), pić wystarczającą ilość płynów (szczególnie wody) oraz zadbać o zwiększoną aktywność fizyczną.
Po więcej porad zapraszam na http://diet-coaching.xaa.pl/
Pozdrawiam, dietetyk Patrycja Sankowska

Dietetyk medyczny. Absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy