Zapytaj lekarza

7 3 6 , 8 0 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Źle się czuję po zastosowaniu nowego leku przeciwdepresyjnego

Witam! Mam pytanie! Od roku leczę nerwicę lękową! Najpierw brałam lek uspokajający z grupy benzodiazepin, a teraz od dłuższego czasu biorę opipramol! Ostatnio lekarz przeisał mi nowe tabletki przeciwdepresyjne, zawierające wenlafaksynę, króre mam przyjmować razem z dotychczas stosowanym lekiem! Chciałabym coś więcej dowiedzieć się na temat tego leku, bo dziś, kiedy wzięłam pierwszą tabletkę rano, to cały dzień jakoś dziwnie się czułam: byłam strasznie ospała i męczyły mnie mdłości praktycznie cały dzień! Nie wiem, czy brać ten lek, czy go odstawić? Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam

KOBIETA ponad rok temu

Kiedy należy zgłosić się do psychiatry?

Depresja bardzo utrudnia funkcjonowanie osoby w środowisku zawodowym, społecznym i prywatnym. Trzeba wiedzieć, kiedy jest moment na zgłoszenie się do specjalisty. O tym opowiada lekarz Zofia Antosik.

Zapisany Pani preparat wenlafaksyny jest stosowany w leczeniu zaburzeń depresyjnych i lękowych. Należy do grupy leków hamujących wychwyt zwrotny serotoniny i noradrenaliny.

W trakcie terapii lekami przeciwdepresyjnymi, w ciągu pierwszych 2-3 tygodni terapii mogą pojawić się objawy uboczne, a bóle i zawroty głowy, niepokój lub nadmierna senność oraz dolegliwości żołądkowo-jelitowe należą do najczęstszych. Jeśli objawy mają charakter łagodny, najczęściej mijają w ciągu ok. 2 tygodni. Nasilone wymioty, biegunka, wysypka lub niepokój są wskazaniem do odstawienia preparatu w porozumieniu z lekarzem prowadzącym.

Jednoczesne stosowanie opipramolu, który również wywiera wpływ na ośrodkowy układ nerwowy, może powodować nasilenie działań niepożądanych, jak np. senności. Stąd wskazane może być zmniejszenie dawki opipramolu lub jego stopniowe odstawienie.

Swoje wątpliwości powinna Pani omówić z lekarzem prowadzącym leczenie.

Proszę również wziąć pod uwagę, że podstawową metodą leczenia zaburzeń lękowych jest psychoterapia. Jest to metoda skuteczna, bezpieczna i pozbawiona działań niepożądanych.

Psychiatra, absolwentka Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy