Zapytaj lekarza

7 4 2 , 5 1 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Biegunka a obniżenie skuteczności antykoncepcyjnej tabletek. Jakie są szanse na zapłodnienie?

Witam! Mój problem kształtuje się następująco: po przyjęciu 7. pigułki z opakowania (Y***) po ok. 2h wystąpiła u mnie ostra biegunka. Nie miałam możliwości przyjęcia kolejnej, tak jak jest to zalecane w ulotce. Następnego dnia o stałej porze zażyłam 8. pigułkę i tego dnia doszło do stosunku z dodatkowym zabezpieczeniem (prezerwatywa), jednak w trakcie stosunku prezerwatywa pękła :/ Chciałam się dowiedzieć czy jest możliwość, aby pigułka nie wchłonęła się wystarczająco i istnieje ryzyko, że doszło do zapłodnienia? Z góry dziękuję za szybką odpowiedź! Pozdrawiam! Zosia

KOBIETA, 26 LAT ponad rok temu

Pierwsza wizyta ginekologiczna przed antykoncepcją

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Zgodnie z informacją zawartą przez producenta stosowanego przez Panią preparatu silna biegunka lub wymioty poniżej 3-4 godzin od zażycia tabletki mogą obniżyc skuteczność antykoncepcji. Stąd zalecane jest przyjęcie dodatkowej tabletki z zapasowego blistra. Jeśli nie miała  Pani takiej możliwości, to przez 7 kolejnych dni zalecane są dodatkowe metrody antykoncepcji (sytuacja analogiczna do pominięcia tabletki).

Skoro dodatkowa metoda antykoncepcyjna nie spełniła swojej roli, nie można wykluczyć możliwości zajścia w ciążę. W przypadku nie wystąpienia krwawienia z odstawienia po zakończeniu zażywania aktualnego opakowania zalecane jest wykonanie testu ciążowego przed rozpoczęciem kolejnego opakowania.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy