Zapytaj lekarza

1 , 0 3 0 , 4 1 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Chęć schudnięcia u 13-latki, która waży 68 kilogramów przy 161 cm wzrostu

Mam 13 lat waże 68kg/161cm wzrostu chce schudnąć ale nie potrafie , prubowałam już dużo żeczy nie jadłam tyle co zawsze swój głud karmiłam wodą dużo się ruszałam ale nic to nie dało po jakimś czasie znowu zaczełam jeść a do dietetyka nie chce isć prosze mi pomuć!!! :(
KOBIETA, 13 LAT ponad rok temu

Wpływ kwasów omega-3 na układ krwionośny

Witam, myślę, że jednak warto udać się do dietetyka, ponieważ brak Ci podstawowych informacji dotyczących prawidłowego żywienia i zdrowego, racjonalnego a przede wszystkim skutecznego odchudzania. Głodówki i stosowanie diet cud nie dadzą efektów, chyba, że efekt jojo… Zacznij dbać o swoją dietę i ciało – ćwicz regularnie (3 razy w tygodniu po minimum 30-40 minut), zajrzyj też do działu http://portal.abczdrowie.pl/zdrowe-odzywianie
Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0

Witam,

Na początek proszę spróbować raz jeszcze zastosować się do zasad prawidłowego żywienia.
Na początek należy zrezygnować ze słodyczy, wyrobów cukierniczych oraz słonych przekąsek. Nie mogą one występować codziennie. Proszę wybrać sobie dwa dni w tygodniu, kiedy będzie można zjeść coś "niezdrowego".
Włączenie "zdrowych" przekąsek, czyli takich jak: owoce, orzechy, wafle ryżowe z serkiem homogenizowanym naturalnym, jogurty naturalne z owocami i mieszanką musli, pieczone owoce np. jabłka, koktajle na bazie mleka lub maślanki z owocami, ewentualnie batony takie jak granola lub musli oraz gorzka czekolada.
Należy regularnie spożywać posiłki i przyjmować 5 dziennie. Idealna przerwa między posiłkami to 3-4 godziny.
Co dzień rano musi być zjedzone śniadanie. Bardzo korzystne jest również wypicie szklanki wody z cytryną około pół godziny przed śniadaniem, która służy pobudzeniu organizmu.
Główne posiłki, czyli I śniadanie, obiad i kolacja powinny się składać w 1/3 z warzyw, zarówno surowych jak i przygotowanych w inny sposób (gotowane, pieczone, duszone).
Ostatni posiłek nie może być spożywany później niż 3-4 godziny przed snem. Noc to czas, gdy nasz organizm regeneruje się spalając jednocześnie kalorie, jednak gdy zjemy bardzo późną kolację, organizm zamiast się regenerować - trawi.
Powinnaś unikać smażonych potraw i wybierać inny sposób obróbki termicznej, np. gotowanie na parze, gotowanie w wodzie, duszenie, pieczenie.
Owoce w nadmiarze również nie są wskazane, najlepiej jeśli są to 2-3 porcje dziennie.
Proszę nie zapominać o napojach. Dziennie powinno się wypijać 1,5-2 l wody, ponadto herbata czarna najlepiej słaba (zielona czy biała nie musi być słaba) oraz wskazana jest rezygnacja z tradycyjnej kawy na rzecz najlepiej zbożowej, która jest bardzo zdrowa.
Ruszamy się i ćwiczymy :) Minimum 3 razy w tygodniu po 30 minut wskazana jest aktywność fizyczna. Sposób zależy od Pani (pływanie, jogging, wspinaczka, rower, fitness, aerobik i inne).
Pozdrawiam i życzę powodzenia, a w razie pytań - zapraszam ponownie :)
Pozdrawiam,
Magdalena Rapacka

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy