Czy 65 kg przy wzroście 165 cm to już nadwaga?

Witam. Mam 14 lat, jestem nie wysoką dziewczyną (165 cm) lecz ważę 65 kg, chciała bym się dowiedzieć czy to już nadwaga? Nie wiem także czy moja waga jest przyczyną niedoboru jodu (wywołanego drobną chorobą tarczycy), czy ma to więcej wspólnego z niezbyt zdrowym trybem życia i brakiem możliwości biegania lub wykonywania forsownych ćwiczeń z powodu towarzyszących temu duszności?
14 LAT ponad rok temu

Dieta 1000 kalorii

Witam,

Twoje BMI kształtuje się na poziomie 23,89 (okolica 90 centyla) - masz lekką nadwagę.
Nadmiar kg może być związany z chorobą tarczycy, jak i siedzącym trybem życia.
Dobrze gdybyś udała się na konsultację lekarską i poprosiła o zlecenie badań, które wyjaśnią przyczynę nadmiaru masy.
Myślę, że nie powinnaś się odchudzać.
Wystarczy, że zwiększysz aktywność ruchową.
Musisz wybrać taki rodzaj aktywności, która nie powoduje u Ciebie wspomnianych wcześniej dolegliwości.
Być może odpowiednie będą spacery?
Pamiętaj jednak, by nie robić nic na siłę.
Jeśli tylko poczujesz się gorzej - zaprzestań treningu.
Piramidę Zdrowego Żywienia dla dzieci i młodzieży znajdziesz pod adresem:
http://www.izz.waw.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=7&Ite... dzieci

Zalecałabym  spożywanie 5 posiłków dziennie:
-śniadanie, obiad, kolacja jako posiłki główne, o większej kaloryczności,
-II śniadanie, podwieczorek - mniejsze, o mniejszej kaloryczności, w formie przekąsek.
Ostatni posiłek zalecałabym na 2-3 godziny przed snem.
Przynajmniej 1 posiłek powinien być ciepły. Nie można zapominać o śniadaniu.
Posiłki powinny być spożywane w spokoju, powoli.
Należy dokładnie żuć każdy kęs.
Od stołu dobrze jest odejść z niedosytem – uczucie sytości pojawia się dopiero po pewnym czasie.
Zastosowanie może mieć:
•    wyeliminowanie nadmiernej ilości tłuszczu w diecie (na rynku istnieje wiele margaryn tupu light, które często mają nawet 3 razy mniej kalorii niż masło, gotowanie na parze, tradycyjne gotowanie są lepsze od smażenia)
•    spożywanie pełnoziarnistych produktów zbożowych (gruboziarnistych kasz, razowego makaronu, pieczywa ciemnego -wydłużają uczucie sytości)
•    włączenie do diety większej ilości warzyw i owoców
•    ograniczenie dodawanego cukru
•    ograniczenie ilości wypijanych napojów kolorowych, zjadanych słodyczy etc.
•    zamiana tłustych mięs na chude (szynkę z piesi kurczaka, szynkę gotowaną etc.)
•    włączenie do jadłospisu ryb.

POZDRAWIAM i głowa do góry :)

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy