Zapytaj lekarza

7 4 3 , 0 5 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy brak krwawienia może być wynikiem ciąży?

Witam. Stosuję trzeci miesiąc tabletki vibin. Przez pierwszy miesiąc stosowania tabletek krwawienie z odstawienia wystąpiło na drugiej tabletce placebo, trwało 4 dni. W drugim miesiącu krwawienie wytąpiło na 3 tabletce placebo i trwało 6dni, tylke co miesiączka przed tabletkami. Teraz jestem na 4 tabletce placebo jednak krwawienie nie pojawia się. Dodam, że współżyję z chłopakiem i dochodzi do pełnych stosunków bez dodatkowych zabezpieczeń. Czy brak tego krwawienia może być wynikiem ciąży? Tabletki zażywam regularnie o stałej porze, jak w zegarku. Pozdrawiam.
KOBIETA, 19 LAT 12 miesięcy temu

Krwawienie i ból w ciąży

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam, niekoniecznie. Należy jednak pamiętać, że żadna metoda antykoncepcyjna nie jest w 100% skuteczna – ryzyko wystąpienia nieplanowanej ciąży to ok. 0,3%. Więc niestety należy się z nim liczyć. Warto natomiast wiedzieć, że krwawienie z odstawienia nie zawsze musi wystąpić. Krwawienie podczas przerwy w zażywaniu antykoncepcji hormonalnej to reakcja organizmu na zmniejszenie dawki w hormonów – nie jest tym samym, co miesiączka, mimo że pojawia się zazwyczaj w cyklu comiesięcznym. Ilość, moment pojawienia się oraz czas trwania są trudne do określenia – nie muszą być regularne, zwłaszcza na początku stosowania tej metody antykoncepcji. Zazwyczaj unormowanie gospodarki hormonalnej zajmuje organizmowi kilka cykli i w tym czasie może dojść do zaburzeń występowania krwawienia z odstawienia. Zatem w Pani przypadku niewykluczone, że są to przejściowe problemy. Dodatkowo, proszę pamiętać, że krwawienie to złuszczający się nabłonek endometrium – stosowanie antykoncepcji hormonalnej może spowalniać jego przyrost, a zatem w danym miesiącu może po prostu być niewystarczająca do złuszczenia ilość nabłonka. Inna możliwa przyczyna została wspomniana w tym miejscu: https://pytania.abczdrowie.pl/pytania/brak-krwawienia-z-odstawienia. Sugeruję wykonanie testu ciążowego, a jeśli potwierdzi się brak ciąży, proszę spokojnie poczekać do kolejnego terminu spodziewanego krwawienia. W razie gdyby nie wystąpiło, należy skonsultować to z ginekologiem. Być może zainteresuje Panią również ten artykuł: https://portal.abczdrowie.pl/brak-okresu-po-odstawieniu-tabletek. Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy