Dlaczego w dalszym ciągu nie mam okresu?

Zaczęłam brać pierwsze opakowanie tabletek antykoncepcyjnych Daylette. Zaczęłam w pierwszym dniu miesiączki, trwała ona dłużej niż zwykle, a później często towarzyszyły mi plamienia. Aktualnie wzięłam już 2 tabletki placebo i okresu nadal nie ma jedynie pobolewa mnie brzuch. Mój partner nie kończył we mnie, oraz nie pominęłam żadnej tabletki. Czy jest czym się martwić ? Czy moge wogole nie dostać okresu?
KOBIETA, 20 LAT 10 miesięcy temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam serdecznie,

plamienia to jeden ze skutków ubocznych, jakie mogą pojawić się w przypadku stosowania doustnej antykoncepcji hormonalnej, zwłaszcza w pierwszych miesiącach przyjmowania tabletek antykoncepcyjnych.

Brak krwawienia z odstawienia podczas przyjmowania tabletek placebo nie musi oznaczać, że doszło do zapłodnienia lub sygnalizować problemy zdrowotne. Czasem bowiem zdarza się, iż do krwawienia dojdzie później bądź nie wystąpi ono wcale w danym cyklu i nie jest to powodem do niepokoju. Zawsze jednak warto wykonać test ciążowy, aby wykluczyć ciążę.

W pierwszym miesiącu przyjmowania tabletek zdarza się, że miesiączka nie pojawia się lub występuje w ilościach śladowych.

Podobne pytania innych użytkowniczek pojawiały się już w naszym projekcie. Oto one:

https://pytania.abczdrowie.pl/pytania/brak-krwawienia-z-odstawienia-przy-tabletkach-placebo,

https://pytania.abczdrowie.pl/pytania/brak-krwawienia-przy-drugiej-tabletce-placebo,

https://pytania.abczdrowie.pl/pytania/brak-krwawienia-podczas-stosowanie-trzeciej-tabletki-placebo.

Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty