Zapytaj lekarza

7 3 9 , 8 5 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy mogę pić wodę niegazowaną przy cukrzycy ciążowej?

Witam Mam cukrzyce ciążową. Chciałabym zapytać czy mogę pić wode niegazowaną pomiędzy zjedzieniem posiłku a zmierzeniem sobie cukru po 1 godzinie? Zawsze jem i popijam herbatą ale w czasie trwania tej 1 godziny do pomiary chce mi się pić. Czy pijąc wode wlaśnie pomiędzy posiłkiem a badaniem cukru po godzinie wyniki moga być nie prawidłowe?
KOBIETA, 29 LAT ponad rok temu

Jak wygląda leczenie cukrzycy?

Cukrzyca wykrywana jest u coraz większej ilości osób. To obecnie choroba cywilizacyjna. Czy wiesz, jak przebiega jej leczenie? Obejrzyj filmik i dowiedz się więcej o tym schorzeniu.

Pomiędzy posiłkami można pić płyny neutralne, zatem woda niegazowana jak najbardziej może być wypijana. Unikać należy picia soków i słodkich napojów gazowanych. Warto podkreślić, że w okresie ciąży istotne jest prawidłowe nawodnienie organizmu i w tym zakresie picie wody niegazowanej będzie szczególnie polecane. Z zakresu pozostałych zasad powinna Pani szczególnie dbać o regularność posiłków i komponowanie ich z produktów o niskim indeksie glikemicznym.

0

Dzień dobry,

Oczywiście, że może Pani swobodnie wypijać niesmakową wodę niegazowaną, mineralną lub źródlaną bez żadnych dodatków w postaci choćby soku, bądź syropu owocowego. W takiej sytuacji nie ma powodu do niepokoju o nieprawidłowy wynik stężenia glukozy we krwi. Woda jest związkiem niezbędnym do życia i właściwego funkcjonowania każdego organizmu. Wchodzi ona w skład wszystkich komórek, dlatego u osób dorosłych stanowi blisko 60 % masy ciała (u kobiet 54 %). Prawidłowa zawartość wody w organizmie zapewnia utrzymywanie relatywnie stałej temperatury ciała oraz optymalny przebieg wielu procesów życiowych, które zachodzą we względnie małym zakresie temperatur. Woda uczestniczy również w procesie trawienia pokarmu i wchłaniania składników odżywczych, regulacji gospodarki wodno-elektrolitowej oraz kwasowo-zasadowej, a także wydalania produktów przemiany materii i toksyn z ustroju. Wypijanie odpowiedniej ilości płynów w ciągu dnia, z czego zdecydowana większość powinna uwzględniać naturalną, niesmakową wodę jest kluczowym nawykiem prozdrowotnym, który w dodatku może bardzo pozytywnie wpływać na utrzymanie prawidłowej masy ciała. W celu oszacowania indywidualnego zapotrzebowania na płyny najczęściej wykorzystuje się dwa powszechnie spotykane w fachowej literaturze wzory:

* 1 ml płynów na każdą spożytą kcal, co u osoby konsumującej 3000 kcal daje 3 litry płynów na dobę. Niewątpliwym plusem zastosowania tego wzoru jest to, że obejmuje on w głównej mierze zwiększone zapotrzebowanie na wodę u sportowców wyczynowych i osób aktywnych fizycznie.
* 24 - 35 ml płynów na każdy kg całkowitej masy ciała i w każdym razie nie niższe, aniżeli 1500 ml na dobę. Należy przy tym koniecznie podkreślić, że jest to całkowite dzienne zapotrzebowanie na płyny, które uwzględnia nie tylko wypijaną wodę, lecz również płyny przyjmowane w formie zup, soków, świeżych warzyw, owoców i innych produktów żywnościowych, niemniej jednak woda pitna powinna stanowić przynajmniej połowę wyliczonej wartości.

Z wyrazami szacunku,
Mateusz Durbas
Dietetyk Kliniczny
mateuszdurbas.pl

0

Dzień dobry,

Oczywiście, że może Pani swobodnie wypijać niesmakową wodę niegazowaną, mineralną lub źródlaną bez żadnych dodatków w postaci choćby soku, bądź syropu owocowego. W takiej sytuacji nie ma powodu do niepokoju o nieprawidłowy wynik stężenia glukozy we krwi. Woda jest związkiem niezbędnym do życia i właściwego funkcjonowania każdego organizmu. Wchodzi ona w skład wszystkich komórek, dlatego u osób dorosłych stanowi blisko 60 % masy ciała (u kobiet 54 %). Prawidłowa zawartość wody w organizmie zapewnia utrzymywanie relatywnie stałej temperatury ciała oraz optymalny przebieg wielu procesów życiowych, które zachodzą we względnie małym zakresie temperatur. Woda uczestniczy również w procesie trawienia pokarmu i wchłaniania składników odżywczych, regulacji gospodarki wodno-elektrolitowej oraz kwasowo-zasadowej, a także wydalania produktów przemiany materii i toksyn z ustroju. Wypijanie odpowiedniej ilości płynów w ciągu dnia, z czego zdecydowana większość powinna uwzględniać naturalną, niesmakową wodę jest kluczowym nawykiem prozdrowotnym, który w dodatku może bardzo pozytywnie wpływać na utrzymanie prawidłowej masy ciała. W celu oszacowania indywidualnego zapotrzebowania na płyny najczęściej wykorzystuje się dwa powszechnie spotykane w fachowej literaturze wzory:

* 1 ml płynów na każdą spożytą kcal, co u osoby konsumującej 3000 kcal daje 3 litry płynów na dobę. Niewątpliwym plusem zastosowania tego wzoru jest to, że obejmuje on w głównej mierze zwiększone zapotrzebowanie na wodę u sportowców wyczynowych i osób aktywnych fizycznie.
* 24 - 35 ml płynów na każdy kg całkowitej masy ciała i w każdym razie nie niższe, aniżeli 1500 ml na dobę. Należy przy tym koniecznie podkreślić, że jest to całkowite dzienne zapotrzebowanie na płyny, które uwzględnia nie tylko wypijaną wodę, lecz również płyny przyjmowane w formie zup, soków, świeżych warzyw, owoców i innych produktów żywnościowych, niemniej jednak woda pitna powinna stanowić przynajmniej połowę wyliczonej wartości.

Z wyrazami szacunku,
Mateusz Durbas
Dietetyk Kliniczny
mateuszdurbas.pl

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy