Czy możliwe jest to, żebym schudła w 3 tygodnie?

Mam 12 lat, ważę 45 kg i mam 151 cm wzrostu. Moim problemem nie jest waga lecz fałdki na brzuchu i grube uda. Dręczy też mnie mój wzrost, gdyż moje koleżanki mają już ok. 158 cm. Nie odżywiam się zbyt zdrowo. Chciałabym w ok. 3 tygodnie pozbyć się brzucha i ud. Jest to możliwe w zdrowy sposób? Jakie ćwiczenia powinnam wykonywać, biorąc pod uwagę, że szybko się mecze.
12 LAT ponad rok temu

Dieta w ciąży

Witam. Jesteś w wieku dojrzewania i intensywnego wzrostu, co oznacza, że Twoja sylwetka cały czas się zmienia (masa ciała i wzrost). Nie masz nadwagi i nie powinnaś się odchudzać. Jedyne co warto zrobić dla swojego ciała – zarówno zdrowia jak i utrzymania prawidłowej masy ciała – to zacząć regularnie ćwiczyć oraz wprowadzić prawidłowe zasady odżywiania, o których przeczytasz m.in. tutaj http://portal.abczdrowie.pl/zdrowe-odzywianie Do sportów aerobowych (rolki, bieganie, rower, itp.) dodaj ćwiczenia siłowe na brzuch. Polecam Ci przeanalizowanie i zastosowanie się do porad zawartych w artykule http://portal.abczdrowie.pl/cwiczenia-na-brzuch Pamiętaj, aby ćwiczyć regularnie minimum 3-4 razy w tygodniu po ponad 30 minut – tylko wtedy skutecznie spalimy tkankę tłuszczową. Nic jednak nie dzieje się natychmiast, dlatego wytrwale dąż do osiągnięcia celów. Przy tym nie stosuj żadnych restrykcyjnych diet odchudzających. Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0

Witaj,
Twoja masa ciała w stosunku do wieku i wzrostu jest prawidłowa. Jeśli chcesz nieco zredukować ilość tkanki tłuszczowej wprowadź do swojego jadłospisu kilka prostych zmian. Po pierwsze zrezygnuj z produktów typu fast food i słodzonych napojów gazowanych. Ogranicz słodycze najlepiej spożywając je raz w tygodniu po głównym posiłku w niewielkich ilościach np. kilka kostek gorzkiej czekolady, salaterka galaretki czy mały lód śmietankowy bez dodatków. Jedz codziennie 4-5 posiłków odstępach co 3-4 h. Sięgaj po produkty pełnoziarniste takie jak żytnie pieczywo, brązowy ryż, otręby. Do każdego posiłku dodaj porcję warzyw. Codziennie spożywaj więc ok. 5 porcji warzyw i do 2 porcji owoców. Staraj się nie podjadać pomiędzy posiłkami. Wypijaj każdego dnia około 2 litrów wody mineralnej niegazowanej. W wolnym czasie uprawiaj proste formy aktywności fizycznej takie jak np. spacer w szybkim tempie, jazda na rowerze czy pływanie. Jeśli zastosujesz się do wspomnianych rad a aktywność będzie regularna po kilku tygodniach zauważysz wyniki w postaci wysmuklenia ciała. Nie zapomnij przed rozpoczęciem ćwiczeń zmierzyć swoich obwodów (tj. obwód talii i uda) tak byś mogła dokładnie obserwować efekty.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty