Zapytaj lekarza

1 , 0 3 0 , 3 6 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy odstawić tabletki w połowie opakowania?

Od paru miesięcy biorę tabletki antykoncepcyjne z małą zawartością hormonów. Teraz mieszkam w Afryce i nie ma tu ginekologów. Mój problem jest taki, że nie wzięłam ostatniej tabletki z opakowania (wcześniej zgubiłam ostatnią i przez dwa miesiące ostatnio to była pierwsza z kolejnego opakowania) do czasu aż ostatnio o tym zapomiałam. Proszę powiedzieć, czy mogę być w ciąży i czy powinnam przerwać teraz branie tabletek? Aktualnie jestem w połowie opakowania, ale boli mnie brzuch, mam zawroty głowy, chęć zwymiotowania i ogólnie złe samopoczucie. Dziękuję.

KOBIETA ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Redakcja abcZdrowie
79 poziom zaufania

Witam.

Jeśli doszło do wydłużenia przerwy powyżej 7 dni (rozumiem, że w Pani przypadku przerwa trwała 8 dni), to ciąża jest możliwa. Proponuję skończyć opakowanie - jeśli pojawi nie pojawi się miesiączka, nie rozpoczynać kolejnego. Objawy złego samopoczucia i nudności mogą wynikać również z innych niż ciąża przyczyn. Optymalnie byłoby, gdyby jak najszybciej skontaktowała się Pani z ginekologiem.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy