Zapytaj lekarza

7 4 0 , 5 4 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Wstyd nie zapytać - ciąża bez opryszczki

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam,

jeżeli bierze Pani pigułki, pamiętając o regularności, to ich skuteczność wynosi powyżej 99 procent, co oznacza, że ryzyko ciąży w tym wypadku jest niewielkie. Proszę jednak pamiętać, że nie ma ani jednej skutecznej w stu procentach metody antykoncepcyjnej, stąd zapłodnienia nie sposób wykluczyć.

Są to jednak rzadkie przypadki, natomiast ból podbrzusza czy krwawienie może wskazywać raczej na zaburzenia hormonalne. Ich pojawienie się nie musi świadczyć o niczym niepokojącym, ponieważ są to stosunkowo często występujące skutki stosowania doustnej antykoncepcji hormonalnej.

Zachęcam do zapoznania się z naszym artykułem: https://portal.abczdrowie.pl/skutki-uboczne-tabletek-antykoncepcyjnych.

Niemniej, jeżeli takie krwawienia będą się powtarzać, konieczne będzie skonsultowanie się z ginekologiem – być może uzna za wskazaną zmianę tabletek antykoncepcyjnych na inne. Proszę również pamiętać, że jeżeli krwawienie z odstawienia nie pojawi się w tym cyklu, należy wykonać test ciążowy przed rozpoczęciem kolejnego blistra pigułek.

Być może przydatny okaże się także ten materiał: https://portal.abczdrowie.pl/tabletki-antykoncepcyjne-a-ciaza.

Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy