Zapytaj lekarza

7 4 0 , 4 3 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy spadek koncentracji i problemy z pamięcią mogą być spowodowane narkozą?

Witam, Jestem w klasie maturalnej. 3 lata temu miałam zdiagnozowane zaburzenia lękowe, jednak nie podjęłam się dalszego leczenia. Trafiłam do psychologa w grudniu, ponieważ od października miałam coraz gorsze oceny, ciągle wagarowałam, totalna apatia i używki doprowadziły mnie do konkretnych planów samobójczych. Psycholog rozpoznał na podstawie testów zaburzenia lękowe i powinnam już zacząć terapię. Na razie jest to niemożliwe, ponieważ jestem po kilku zabiegach laryngologicznych i nie mogę jeszcze wychodzić z domu. Jestem 2 tygodnie po zabiegach, a mimo tego czuje się bardzo słaba. Dodam że to nie była moja pierwsza operacja i zawsze wracałam do zdrowia dużo szybciej. W związku z tym mam dwa pytania. Po pierwsze, czy możliwe jest, że mój spadek koncentracji i problemy z przypomnieniem sobie materiału, który wcześniej dobrze umiałam są spowodowane np narkozą? I co w takiej sytuacji zrobić? Zostały niespełna 3 miesiące i nie wiem czy w razie braku poprawy mogę liczyć na wydłużony czas lub do jakiego lekarza się udać z tym problemem Z góry dziękuję za odpowiedź Pozdrawiam
KOBIETA, 19 LAT ponad rok temu

Terapia dziecka autystycznego

Autyzm to dziecięce zaburzenie rozwojowe. Częściej występuje u chłopców niż u dziewczynek. Co jeszcze warto wiedzieć na temat autyzmu? Obejrzyj film i dowiedz się więcej o terapii dzieci autystycznych.

Wpływ narkozy na pogorszenie pamięci rzeczywiście występuje jednak dotyczy to odsetka raczej starszych osób lub tych, u których zaburzenia pamięci występowały już wcześniej, przed zabiegiem. W Pani przypadku zastanowiłabym się nad wpływem sytuacji napięcia i stresu związanej z operacjami ale i z sytuacją szkolną, o której Pani pisze. Strach przed konsekwencjami zachowań takich jak wagarowanie, pogorszenie ocen, skutkuje spotęgowaniem nastawienia mózgu na reakcję typu "ucieczka" a nie na reakcję typu "walcz". Warto zwrócić się do psychologa i rozpocząć terapię, która z jednej strony pozwoli Pani opanować stres i emocje, wpływające negatywnie na pamięć, z drugiej strony umożliwi naukę technik zapamiętywania i przypominania wyuczonego materiału. Proszę pamiętać, że używki, o których Pani pisze także mogą wpłynąć na zaburzenia pamięci tzw. długotrwałej - pamięta Pani materiał przez krótki czas, ale nie jest on przechowywany, magazynowany. Na pewno można sobie poradzić z opanowaniem tych trudności, ale wymaga to konsekwentnej pracy nad sobą pod okiem specjalisty psychologa.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy