Czy takie przybranie na wadze w czasie brania tabletek jest normalne?

Dzień dobry, biorę dwa i pół roku tabletki antykoncepcyjne qlaira. Zauważyłam że od dwóch miesięcy przytyłam 5 kilo i nie miałam krwawienia z odstawienia ale zrobiłam test ciążowy i jest negatywny. Czy to normalne?
KOBIETA, 21 LAT 2 miesiące temu

Pierwsza wizyta ginekologiczna przed antykoncepcją

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam,

czasem zdarza się, że krwawienie z odstawienia nie występuje. Taką informację znajdziemy w ulotce tabletek antykoncepcyjnych Qlaira, ale dotyczy to także innych pigułek antykoncepcyjnych, co dobrze tłumaczy ekspert w pytaniu znajdującym się pod linkiem: https://pytania.abczdrowie.pl/pytania/witammam-28-latbiore-tabletki-rigevidon-prawie-3-latazaczela.

Sytuacja ta nie musi od razu oznaczać ciąży, zwłaszcza, jeśli kobieta stosowała antykoncepcję hormonalną zgodnie z zaleceniami producenta. Niemniej jednak, jeśli w trakcie cyklu doszło do jakichkolwiek odstępstw (np. pominięcia tabletki), a w czasie siedmiodniowej przerwy krwawienie nie pojawiło się lub jeśli krwawienia z odstawienia nie pojawiły się przez dwa kolejne cykle, to należałoby wykluczyć ciążę – co też Pani uczyniła.

Oprócz testu ciążowego z moczu warto by było również wykonać test ciążowy z krwi, który pozwoli oznaczyć poziom beta-HCG. Test z krwi będzie bardziej miarodajny aniżeli ten z moczu i da pewność, że nie jest Pani w ciąży.

Przybieranie na wadze jest jednym z często występujących działań niepożądanych podczas stosowania tabletek Qlaira. Inną możliwą przyczyną są zaburzenia hormonalne lub stany chorobowe. Po wykluczeniu ciąży warto byłoby więc udać się do lekarza rodzinnego i wykonać podstawowe badania laboratoryjne.

Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty