Zapytaj lekarza

7 3 9 , 9 1 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy to ma związek z niestrawnością?

Mój 6 letni syn dostał ceclor 6 września. Nie dostał żadnych dodatkowych syropów. Jutro kończyłby antybiotyk. Jednak dziś w nocy zwymiotował i od tej pory ma nawracające gorączki powyżej 39st. W czasie całej choroby ma kaszel raczej nieproduktywny oraz katar. Kaszel może od wczoraj jest trochę słabszy. Nie wiem czy dzisiejsza sytuacja jest efektem np. niestrawności, czy raczej ma związek z chorobą. Niestety nie mogę się dodzwonić do przychodni a chcę jak najszybciej uzyskać poradę.
KOBIETA, 34 LAT 7 miesięcy temu

Drgawki gorączkowe - kiedy i jak je leczyć?

Kiedy pacjent ma wysoką temperaturę, mogą u niego pojawić się tzw. drgawki gorączkowe. Jak sobie z nimi radzić? Obejrzyj filmik i dowiedz się więcej na ten temat.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam,

Ceclor to antybiotyk stosowany m.in. w infekcjach ucha, gardła czy zapaleniu płuc – nie wspomina Pani, co było podstawą do przepisania leku Pani synowi. Stąd trudno ocenić pochodzenie gorączki – jeżeli stan dziecka poprawił się po antybiotyku, to niewykluczone, że antybiotyk zadziałał prawidłowo na infekcję o etiologii bakteryjnej.

Wówczas wymioty i gorączka mogą wskazywać na dolegliwości trawienne – np. grypę żołądkową (która jest infekcją wirusową). O chorobie przeczyta Pani w naszym artykule: https://portal.abczdrowie.pl/charakterystyka-grypy-zoladkowej.

Jeżeli jednak stan dziecka nie uległ zmianie przez cały czas kuracji antybiotykiem, to oznacza, że należy niezwłocznie wdrożyć inne leczenie. Podstawą będzie wykonanie morfologii z CRP, by upewnić się, że antybiotykoterapia jest zasadna w tej sytuacji. Warto wiedzieć, że aż 95% infekcji u dzieci ma charakter wirusowy, co oznacza, że leczenie antybiotykami jest bezskuteczne i niepotrzebne. O zasadności stosowania antybiotyków może Pani przeczytać w tym miejscu: https://portal.abczdrowie.pl/antybiotyki-bierz-z-glowa. Oznaczenie białka c-reaktywnego jest pomocne przy określaniu charakteru infekcji – przy bakteryjnej jego poziom rośnie i wówczas można zastosować antybiotykoterapię. Więcej pod tym adresem: https://portal.abczdrowie.pl/crp-ilosc-we-krwi-a-norma.

Być może zainteresuje Panią również ten materiał: https://portal.abczdrowie.pl/antybiotyki-u-dzieci.

Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy