Zapytaj lekarza

7 1 9 , 7 0 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy to znowu objaw nerwicy?

Witam, min problem polega na tym, ze jestem osoba bardzo przewrażliwiona na punkcie swojego zdrowia. Rok temu miałam panikę na punkcie głowy, ale po badaniach które wyszły dobrze mi minęło. W tym roku mój problem polega na tym, ze panicznie boje się o swoje serce. Ciagle uczucie leku, oraz objawy somatyczne. Czyli trzesnie się w panice, duszności, oraz zimne poty i kontrolowanie swojego oddechu. Co w tej sytuacji mam zrobić, czy to znowu objaw leku i nerwicy?
KOBIETA, 20 LAT około miesiąca temu

Leczenie nerwicy

Mgr Anna Byczko Psycholog
38 poziom zaufania

Szanowna Pani,



Często objawy somatyczne, które Pani opisuje mają przyczynę w zaburzeniach lękowych. Błędne koło lęku polega na tym, że lęk wywołuje objawy wegetatywne, które z kolei nasilają lęk, a koncentrowanie się na objawach natręctw nasila obsesje i kompulsje. W Pani przypadku jest bardzo prawdopodobne, że objawy mają właśnie charakter nerwicowy. Tak jak poprzednim razem w przypadku myśli obsesyjnych na temat głowy, jeśli uważa Pani, że to konieczne dobrym rozwiązaniem mogłaby być wizyta lekarska, weryfikująca Pani założenia na temat psychogennego pochodzenia objawów. Dzięki temu mogłaby Pani poradzić sobie na jakiś czas z niepokojącymi myślami na tle choroby serca. Jednym słowem, aby mogła Pani pozbyć się lęku i objawów z nim związanych i jeśli wykluczone są rzeczywiste problemy kardiologiczne, zachęcam do konsultacji z psychoterapeutą, który pomoże Pani zweryfikować źródła lęku i wskaże sposoby, dzięki którym będzie mogła Pani nauczyć się konstruktywnych reakcji na objawy, a tym samym pozbycie się ich.



Pozdrawiam serdecznie i życzę wszystkiego dobrego

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy