Problemy hormonalne kobiet

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam,

każdorazowo o zwiększeniu dawki lewotyroksyny bądź modyfikacji leczenia syntetycznym hormonem powinien decydować endokrynolog – niestety internetowa porada to za mało, by ocenić, czy leczenie jest skuteczne lub jak powinno przebiegać.

Warto jednak wiedzieć, że w ocenie prawidłowości leczenia niedoczynności tarczycy oceniany jest nie tylko poziom tyreotropiny, czyli TSH, ale także samopoczucie pacjenta. Na przykład, jeżeli TSH jest pozornie w normie, ale pacjent nadal skarży się na dolegliwości typowe dla nieleczonej niedoczynności gruczołu tarczowego, takie jak senność, problemy z koncentracją, dolegliwości układu pokarmowego itd., wówczas może być konieczne zwiększenie dawki lewotyroksyny.

Zachęcam do lektury materiału dostępnego pod tym adresem: https://portal.abczdrowie.pl/podwyzszone-tsh-przyczyny-niskie-tsh.

U Pani poziom TSH jest prawdopodobnie wciąż za wysoki – raczej nie powinien przekraczać poziomu 2,5 mIU/ml, natomiast zdecydowanie powinien to ocenić endokrynolog. Jeśli Pani samopoczucie jest dobre, warto kontynuować leczenie w takiej formie, jaką zalecił specjalista, ale jeżeli cokolwiek budzi Pani wątpliwości, wówczas lepiej nie zwlekać z wizytą u lekarza.

Być może pomocny okaże się także ten materiał: https://portal.abczdrowie.pl/jak-przyjmowac-leki-na-tarczyce-zapytalismy-specjalisy.

Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy