Zapytaj lekarza

1 , 0 3 3 , 1 7 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Dieta i ćwiczenia na odchudzanie dla 13-latki

Mam , 13 lat , i ważę 50 kg przy wzroście 165 cm. Chciałabym schudnąć ok.5 kg , ponieważ , zbliża się zima ,święta , okres w którym dużo się je. Mam wf 4 razy w tygodniu , chciałabym , jak najszybciej pozbyć się 5 kg. Na śniadanie , jem musli , mało na obiad nie jem kolacji pije wodę mineralną , jeśli poczuje głód nie do wytrzymania jem owoce . Do tego jeżdżę na rowerze , rb ćwiczenia w domu. Ile , czasu zajmie , mi schudnięcie do wagi 45 kg i co mogę zrobić ,aby stało się to jak najszybciej ?
ponad rok temu

Od czego zależy indeks glikemiczny potraw?

Indeks glikemiczny to poziom glukozy, jaki pozostaje we krwi poz spożyciu posiłku. Informacja o IG potraw jest bardzo istotna dla osób odchudzających się oraz cukrzyków.

Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
76 poziom zaufania

Witam
Twoja masa ciała jest w normie, a stosowana skrajnie niskoenergetyczna dieta, może prowadzić do niedoborów i do efektu jo-jo. Odradzam więc takie restrykcje, zwłaszcza że jesteś w okresie dojrzewania, w którym organizm wykazuje wyższe zapotrzebowanie na energię i składniki odżywcze.
Proponuję wprowadzić zasady zdrowego odżywiania. W tym celu należy:
1) Spożywać codziennie 5 mniejszych posiłków, zamiast 3 obfitych - to wpłynie na regulację metabolizmu i zmniejszenie uczucia głodu pomiędzy posiłkami, a tym samym zapobiegnie podjadaniu.
2) Wybierać pełnoziarniste produkty zbożowe, bogate w składniki mineralne i błonnik - pieczywo z pełnego ziarna, mąkę razową, kasze, brązowy ryż, makaron razowy, płatki żytnie i owsiane, otręby
3) jako źródło białka spożywać ryby, mleko i produkty mleczne o niższej zawartości tłuszczu, a unikać kalorycznych serów żółtych, tłustych deserów mlecznych itp.
4) Unikać dań typu fast food oferowanych w barach szybkiej obsługi
5) Nie spożywać słodyczy i słonych,kalorycznych przekąsek, a zastąpić je warzywami i owocami, najlepiej w świeżej postaci
6) Przygotowywać dania poprzez gotowanie na parze i w wodzie oraz pieczenie w folii, a unikać smażenia (zwłaszcza na głębokim tłuszczu).

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy