Zapytaj lekarza

1 , 0 3 3 , 1 7 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Pogłębiająca się nadwaga u nastolatka

witam mam 17 lat i wazę 128 Kilogramów , na co dzień odżywiam sie normalnie tzn obiad ziemniaczki kotlet, i zupka jakaś , chodzę na siłownie trzy razy w tygodniu, dziennie zjadam jakieś 1900 kalorii, i waga ciągle rośnie, chciałbym schudnąć do 120 kilogramów, co robić ?
17 LAT ponad rok temu

Soki ekologiczne

Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
76 poziom zaufania

Witam
W przypadku otyłości ważne jest rozpoczęcie odchudzania w porozumieniu z lekarzem i dietetykiem, aby było ono bezpieczne. Początkowe etapy powinny opierać się na zbilansowanym jadłospisie ułożonym przez specjalistę, oraz bezpiecznym stopniu intensywności aktywności fizycznej.
W kwestii diety bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
1) Spożywać codziennie 5 mniejszych posiłków, zamiast 3 obfitych - to wpłynie na regulację metabolizmu i zmniejszenie uczucia głodu pomiędzy posiłkami, a tym samym zapobiegnie podjadaniu.
2) Wybierać pełnoziarniste produkty zbożowe, bogate w składniki mineralne i błonnik - pieczywo z pełnego ziarna, mąkę razową, kasze, brązowy ryż, makaron razowy, płatki żytnie i owsiane, otręby
3) jako źródło białka spożywać ryby, mleko i produkty mleczne o niższej zawartości tłuszczu, a unikać kalorycznych serów żółtych, tłustych deserów mlecznych itp.
4) Unikać dań typu fast food oferowanych w barach szybkiej obsługi
5) Nie spożywać słodyczy i słonych,kalorycznych przekąsek, a zastąpić je warzywami i owocami, najlepiej w świeżej postaci
6) Przygotowywać dania poprzez gotowanie na parze i w wodzie oraz pieczenie w folii, a unikać smażenia (zwłaszcza na głębokim tłuszczu)

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy