Zapytaj lekarza

7 4 0 , 5 5 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Dieta na zrzucenie 7 kg

Mam prawie 13 lat i mam tylko 1m 47. Niestety ważę 48 kg! Według BMI nie mam nadwagi, ale moja idealna waga (i upragniona) to 41 kg. Nie jestem gruba ale przydałaby się jakaś dieta, bym pozbyła się brzuszka i nie zgrabnych nóg. Proszę o odp. jak najszybciej.
KOBIETA ponad rok temu

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Witam,

Nie powinnaś się odchudzać. Twoja masa ciała jest prawidłowa. Jesteś w wieku dojrzewania i potrzebujesz wszystkich niezbędnych składników pokarmowych i odpowiedniej ilości energii, aby prawidłowo rosnąć i się rozwijać. Dlatego odchudzanie w Twoim przypadku to duże ryzyko i błąd.
  
Podam Ci przykładowe ćwiczenia na brzuch i nogi:
1. Klasyczne brzuszki- połóż się na plecach, ugnij nogi w kolanach, stopy postaw na podłodze. Weź wdech i z wydechem zrób skłon tułowia do przodu. Połóż się z powrotem na plecy. Przy ćwiczeniu miej napięte mięśnie brzucha.
2. Skośne brzuszki- połóż się na plecach, nogi ugnij w kolanach, stop postaw na podłodze. Weź wdech i z wydechem wykonaj skręt tułowia, kierując prawy łokieć ponad lewe kolano. Połóż się na podłodze. Rób ćwiczenie naprzemiennie w obie strony.
3. Połóż się na plecach, ramiona ułóż po bokach w jednej linii z barkami. Ugnij kolana i przyciągnij nogi do klatki piersiowej tworząc z nią kąt 90 stopni. Weź wdech i z wydechem przenieś nogi na prawą stronę, bez odrywania barków od podłogi. Wróć do pozycji wyjściowej i zmień stronę.
4. Kraul- połóż się na brzuchu, do rąk weź ręcznik lub taśmę elastyczną, wyprostuj ręce i napnij ręcznik. Unieś w górę prawą nogę i lewą rękę, trzymaj taśmę napiętą. Opuść rękę i nogę, a następnie unieść lewą nogę i prawą rękę. Powtarzaj naprzemiennie.
5. Jazda na rowerku stacjonarnym lub klasycznym.
6. Krzyżowanie nóg w pozycji leżącej- połóż się na podłodze, ręce rozłóż na boki, nogi podnieś do góry tak, aby tworzyły z tułowiem kąt 90 stopni. Krzyżuj na nogi na zmianę.
7. Unoszenie nóg w pozycji siedzącej- połóż się na boku, tułów podeprzyj ręką, drugą połóż wzdłuż na nodze. Unieś nogę na wysokość około 50 cm, powoli opuść z powrotem, po wykonaniu serii jedną nogą zmień stronę.
8. Przysiady.

Dodatkowe ćwiczenia do wykonywania w domu znajdziesz na stronie www.abccwiczenia.pl

Jeśli chcesz zacząć zdrowo się odżywiać zajrzyj do artykułów na temat zdrowych nawyków żywieniowych http://portal.abczdrowie.pl/zdrowe-i-smaczne-przekaski, http://portal.abczdrowie.pl/buduj-dobre-nawyki-piramida-zdrowego-zywienia

Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy