Zapytaj lekarza

7 4 0 , 3 2 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Grube uda - ratunku!

Cześć! Mam 12 lat, 157 cm i 65 wagi. Wiem, że to za dużo, mam bardzo duże uda i pośladki oraz tzw. oponkę na brzuchu. Próbuję nie jeść słodkiego (max. 1 na tydzień) i codziennie ćwiczę, ale to nic nie pomaga, potrzebuję bardziej sprecyzowanych ćwiczeń na napisane wyżej okolice, no i chcę się pozbyć tłuszczyku!! Bardzo proszę o pomoc, już miesiąc ćwiczę i żadnych efektów, a ćwiczenia wykonuję codziennie, jeszcze do tego tańczę i spaceruję 2 km dziennie! POMOCY!

12 LAT ponad rok temu

Czym jest żywność ekologiczna?

Jeżeli zależy nam na tym, by zdrowo się odżywiać, warto włączyć do diety żywność ekologiczną. Obejrzyj filmik i dowiedz się, jakie kryteria powinny spełniać produkty spożywcze, by zyskać miano ekologicznych.

Witam,

Twoja masa ciała wskazuje na otyłość, dlatego powinnaś udać się do dietetyka, który wykona z Tobą wywiad żywieniowy oraz ułoży odpowiednio dobraną dietę. Nie powinnaś stosować diet odchudzających na własną rękę, ponieważ jesteś w wieku dojrzewania i może się to negatywnie odbić na Twoim rozwoju i zdrowiu. Jak możesz sama zacząć dbać o sylwetkę?

To bardzo proste, aczkolwiek wymaga zaangażowania. Utrata masy ciała to proces długotrwały, dlatego nie możesz się nastawiać, że schudniesz szybko i bez problemów. Na początek możesz zapoznać się ze zdrowymi zasadami żywienia i zacząć się do nich stosować. Dzięki temu uzyskasz niezbędną wiedzę potrzebną do prawidłowego odżywiania.

Dodatkowo pamiętaj o aktywności fizycznej, która przyspiesza tempo przemiany materii i pozwala na efektywniejszą utratę masy ciała. O zdrowych nawykach przeczytasz w artykułach http://portal.abczdrowie.pl/buduj-dobre-nawyki oraz http://portal.abczdrowie.pl/7-sposobow-na-zrzucanie-wagi-bez-diety

Jeśli chodzi o ćwiczenia na uda, pośladki i brzuch, to proponuję, abyś zaczęła chodzić na basen. Pływanie nie obciąża stawów, nie jest męczące, a świetnie uelastycznia i wyszczupla całe ciało.

Dodatkowo wykonuj ćwiczenia na te partie ciała, np. ćwiczenia z tzw. motylkiem czy zwykłe przysiady, jazda na rowerze stacjonarnym bądź klasycznym, jogging oraz ćwiczenia, które znajdziesz na naszej stronie, np. http://portal.abczdrowie.pl/idealne-posladki-to-mozna-wycwiczyc http://portal.abczdrowie.pl/miesnie-posladkowe-i-dwuglowe-ud-0 http://portal.abczdrowie.pl/uginanie-kolana-na-stepie oraz http://portal.abczdrowie.pl/miesnie-ud-posladki-0 i wiele innych.

Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy