Zapytaj lekarza

1 , 0 3 4 , 4 1 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak dawkować Wenlofaksynę przy bezsenności?

Czy zwiekszenie dawki wenlofaksyny z 150mg do 225mg pomoze przy bezsennosci czy pogorszy bezsenosc
MĘŻCZYZNA, 31 LAT ponad rok temu

Leki bez recepty stosowane przy grypie i przeziębieniu

Witam Pana
Leki nasenne powinny być stosowane tylko pod kontrolą lekarza.
Leki nasenne są lekami uzależniającymi.
Niestety, jeżeli lek nasenny stosowany jest powyżej 4 tygodni,
następuje przyzwyczajenie (uzależnienie), a poza tym rozwija się
zjawisko tolerancji, czyli zachodzi konieczność przyjmowania
coraz większych dawek leku aby zasnąć lub spać dłużej.
Jednocześnie organizm traci umiejętność
spontanicznego zasypiania bez leku.
Zapewne wie Pan tez o tym, że leki nasenne
nie leczą bezsenności, a jedynie pomagają zasnąć.
Jednakże tylko wtedy, gdy się je zażyje.
Może też dojść do tego, że szyszynka zacznie coraz mniej
wytwarzać melatoniny w sposób naturalny.
Poza tym podawanie sztucznie wyizolowanych hormonów
z zewnątrz, zawsze wywiera jakiś wpływ na nasz organizm
i układ hormonalny.
Bezsenności nie można wyleczyć samymi środkami farmakologicznymi.
Zanim sięgnie Pan po leki nasenne, które nie rozwiążą Pana problemu
z bezsennością, z zaburzeniami snu, warto zastanowić się
nad przyczyną problemów ze snem
Bezsenność ma najczęściej podłoże psychologiczne.
Do najczęstszych przyczyn bezsenności należą stres,
nerwice, lęki, depresja
Aby skutecznie i bezpiecznie wyleczyć zaburzenia snu,
bezsenność, należy dotrzeć do źródła problemu i na tej podstawie
opracować właściwą metodę terapii.
Dlatego zachęcam Pana do podjęcia psychoterapii.
Terapeuta pomoże Panu odzyskać równowagę
wewnętrzną, wypracować umiejętności radzenia sobie
ze stresem, z emocjami i uporać się z bezsennością.
Gdyby chciał Pan porozmawiać ze mną o problemie,
to zapraszam do kontaktu.
Istnieje możliwość konsultacji online,
np. za pośrednictwem komunikatora Skype.
Pozdrawiam serdecznie

Hanna Markiewicz
psycholog
konsultacje@psycholog24online.pl
http://psycholog24online.pl

Psycholog specjalizujący się w pracy z dziećmi z zaburzeniami wieku rozwojowego.
0

Witam,

wenlafaksyna jest lekiem o aktywizujacym działaniu- stąd większa jest prawdopobieństwo, że zwiększenie dawki może nasilić problemy ze snem...

pozdrawiam
lek. Seweryn Segiet
gabinetspectrum.pl

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Ważne tematy