Zapytaj lekarza

7 4 0 , 7 4 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak można powstrzymać apetyt na słodycze?

witam, jak można powstrzymać apetyt na słodycze? Nie ukrywam, ze lubie zjeść czekoladę czy cukierka/i. Mam 42 lata i w tym wieku juz podnosi sie waga po słodkościach. Dodam, ze herbatę słodzę 1/4 łyzeczki a kawy nie pijam.Prosze o jakieś cenne rady, dziękuję.
KOBIETA, 42 LAT ponad rok temu

Czekoladowy mit

Wzrost poziomu cukru we krwi utrudnia walkę z trądzikiem. Najczęściej intensyfikuje objawy. Czy jednak zjedzenie kilku kostek czekolady wpłynie negatywnie na leczenie trądziku?

Dzień dobry,

polecam: trening uważnego jedzenia oraz zaspokojenie apetytu na kostkę czekolady (szczególnie gorzkiej) w pierwszej połowie dnia (będzie miała Pani czas na jej spalenie). Cukierki można zastąpić zdrowymi przekąskami - figami i innymi suszonymi owocami, które poza zaspokojeniem potrzeby na słodycze dostarczą cennych witamin i składników mineralnych. Z mojego doświadczenia wynika, że całkowita rezygnacja ze słodyczy na dłuższą metę powoduje frustrację i często efektem jest nadmierne objadanie. To naturalne u kobiet, szczególnie przed miesiączką, że mamy ochotę na ''coś słodkiego'', oczywiście w rozsądnych ilościach. Pozdrawiam

Dietetyk, psychodietetyk. Członek Stowarzyszenia Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej.
0

Witam Panią,
Ja zawsze powtarzam, że słodycze to nałóg i im więcej ich jemy tym większą odczuwamy na nie ochotę. Po zjedzeniu słodyczy gwałtownie rośnie poziom cukru w naszym organizmie. Szybko wzrasta również poziom insuliny, która ,,trawi'' cukry i tak jak one szybko wzrosły tak szybko spadają i w momencie nagłego spadku cukru my odczuwamy głód na słodycze. W ten sposób powstaje błędne koło a każdy kawałek czekolady napędza kolejny. Proszę z tym walczyć a zobaczy Pani że się od słodyczy odzwyczai i za jakiś czas powie że mogą nie istnieć
Apetyt na słodycze jest również skutkiem źle zbilansowanej diety. Jeżeli jemy nieregularnie, posiłki są ubogie węglowodany złożone - główne źródło energii to organizm zaczyna domagać się energii a Pani sięga po najprostsze jej źródło czyli słodycze- cukry proste. Efekt ,,zastrzyku energetycznego'' się pojawia ale jest bardzo krótkotrwały.
Proszę zadbać o zdrową i odpowiednio zbilansowaną dietę, która dostarczy wszystkich składników odżywczych w odpowiednich proporcjach. Dieta powinna być dobrana indywidualnie i uwzględniać Pani dzienne zapotrzebowanie energetyczne. Jeżeli miałaby Pani problem z ustaleniem prawidłowego jadłospisu zachęcam do kontaktu:

tel. 506225670 lub joanna.wasiluk@o2.pl
Pozdrawiam
Mgr Joanna Wasiluk
Dietetyk

Specjalista w zakresie dietetyki.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy