Witam Panią!
W przypadku dzieci z ADHD bardzo ważna jest wspólpraca rodziców i nauczycieli. Jeśli w szkole, do której uczęszcza Pani syn, nauczyciele nie są przygotowani do pracy z dziećmi z ADHD, myślę, że mogłaby Pani zwrócić się do dyrekcji, aby zorganizowała dla nich specjalistyczne szkolenie. W innym razie, sugerowałabym zmianę szkoły na taką, w której nauczyciele posiadają specjalistyczną wiedzę z zakresu ADHD.
Moim zdaniem, 6-latek powinien być już pod opieką psychoterapeuty. Między 7 a 11 rokiem życia następuje zwykle nasilenie objawów. Bez specjalistycznej pomocy, będzie mu trudno radzić sobie z objawami, tym bardziej, iż prowadzą one często do odrzucenia przez kolegów. Co więcej, sugerowałabym, aby Pani również odbyła szkolenie dla rodziców dzieci z ADHD. Na takim szkoleniu, rodzice uczą się właściwych metod wychowywania dzieci z ADHD (nabywają wiedzę o tym zaburzeniu, uczą się jak reagować w konkretnych sytuacjach oraz w jaki sposób minimalizować negatywny wpływ ADHD na życie dziecka).
Trudno jest mi się ustosunkować do problemu nauki języka polskiego, gdyż nie wiem jaki kontakt z tym językiem ma Pani syn. Jeśli uczęszcza do szkoły anglojęzycznej - domyślam się, że przebywa za granicą, przez co ma ograniczony kontakt z językiem polskim - wówczas problemy z językiem polskim nie muszą świadczyć o zaburzeniu mowy.
Chciałabym jednocześnie zwrócić Pani uwagę na fakt, iż samo ADHD nie jest niebezpieczne. Niebezpieczne są natomiast jego skutki uboczne, jak np. obniżone poczucie własnej wartości dziecka, spowodowane brakiem odpowiedniego wsparcia w środowisku. Dlatego niezmiernie ważna jest współpraca psychoterapeuty, rodziców i nauczycieli, którzy wyznaczają dziecku spójne cele, egzekwując je w z góry ustalony sposób.
Pozdrawiam.