Zapytaj lekarza

7 4 0 , 9 6 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak pozbyć się odstającego brzucha?

Mam 19 lat, ważę 75 kg przy wzroście 171 cm. Mam figurę typowego jabłka, duże piersi, szerokie ramiona, duży odstający brzuch i wąskie biodra. Wyglądam jakbym była w 5. miesiącu ciąży przez odstający brzuch. Często też odczuwam ból w dolnej partii pleców. Dwa razy w tygodniu staram się wyjść na rower (1-2 godziny). Mam pracę stojącą i mało jestem w ruchu. Mam słabość do chipsów (zjadam ok. 2 paczki w tygodniu). Jakie mogę wykonywać ćwiczenia, by pozbyć się odstającego brzucha? I co powinnam jeść? Czy powinnam zrezygnować z ziemniaków? Proszę o odpowiedź,  z góry dziękuję:)
19 LAT ponad rok temu

Indeks glikemiczny w cukrzycy

Indeks glikemiczny oznacza poziom glukozy we krwi po spożyciu posiłku. Czy dla cukrzyka powinno to mieć znaczenie? Obejrzyj film i zapoznaj się z wypowiedzią eksperta.

Witam,

Pani BMI wynosi 25,5, co oznacza lekką nadwagę. Mimo to powinna Pani zacząć dbać o zdrowy styl życia, aby w przyszłości uniknąć większej nadwagi i otyłości, a co za tym idzie chorób z nią związanych (cukrzycy typu II, miażdżycy, nadciśnienia tętniczego i innych). Na początek proszę się zapoznać z zasadami zdrowego żywienia, które pomogą Pani odnaleźć i wyeliminować błędy z Pani jadłospisu oraz pomogą w wyborze właściwych produktów http://portal.abczdrowie.pl/buduj-dobre-nawyki-piramida-zdrowego-zywienia http://portal.abczdrowie.pl/zdrowe-i-smaczne-przekaski

Jeśli chodzi o ćwiczenia na brzuch polecam:
1. Klasyczne brzuszki- połóż się na plecach, ugnij nogi w kolanach, stopy postaw na podłodze. Weź wdech i z wydechem zrób skłon tułowia do przodu. Połóż się z powrotem na plecy. Przy ćwiczeniu miej napięte mięśnie brzucha.
2. Skośne brzuszki- połóż się na plecach, nogi ugnij w kolanach, stop postaw na podłodze. Weź wdech i z wydechem wykonaj skręt tułowia, kierując prawy łokieć ponad lewe kolano. Połóż się na podłodze. Rób ćwiczenie naprzemiennie w obie strony.
3. Połóż się na plecach, ramiona ułóż po bokach w jednej linii z barkami. Ugnij kolana i przyciągnij nogi do klatki piersiowej tworząc z nią kąt 90 stopni. Weź wdech i z wydechem przenieś nogi na prawą stronę, bez odrywania barków od podłogi. Wróć do pozycji wyjściowej i zmień stronę.

Proszę również zajrzeć na stronę poświęconą ćwiczeniom fizycznym www.abccwiczenia.pl

Pozdrawiam

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy