Zapytaj lekarza

7 4 2 , 2 8 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak pozbyć się zbędnych kilogramów w wieku 40-lat?

Witam, chciałabym zasięgnąć informacji na temat odchudzania. Chciałabym zrzucić parę kilo z głową że względów zdrowotnych. Mam 40 lat, waze 72 kg. W ostatnim czasie byłam 10 dni w szpitalu ze względu na długotrwały ból brzucha i żołądka. Przeszłam parę badań. Podczas tych 10dni schudłam 1kg, jedzenie szpitalne wiadomo. Muszę przyznać czuje się dobrze po tym pobycie. Jak już wspomniałam chce pozbyć się parę kg ale mądrze i z głową. Proszę o poradę. Z góry dziękuję za odpowiedź Dominika
KOBIETA, 40 LAT 3 tygodnie temu

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

W tym momencie posiadam zbyt mało informacji na Pani temat, aby ustalić konkretny jadłospis. Skuteczna dieta powinna być dobrana pod względem Pani zapotrzebowania energetycznego. Musiałabym zebrać wywiad żywieniowy i zdrowotny. Jeżeli byłaby Pani zainteresowana zachęcam do kontaktu drogą mailową. Z pewnością jednak powinna Pani skupić się na regularności posiłków (5 posiłków dziennie w odstępach ok. 3h), bez dodatkowego dojadania pomiędzy wyznaczonymi godzinami.

Dzień należy zaczynać od pełnowartościowego śniadania. W ten sposób od rana pobudzamy swój organizm do działania, przyspieszamy przemianę materii i każdy kolejny posiłek będzie lepiej trawiony. Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Ważne, aby posiłek był pełnowartościowy, bogaty w węglowodany złożone, które stanowią główne źródło energii. Polecam produkty pełnoziarniste, które są wolno trawione, stopniowo uwalniają glukozę do krwiobiegu, nie następuje gwałtowny skok cukru, a my na długo odczuwamy sytość. Takie śniadanie poprawi również koncentrację, samopoczucie i zniweluje senność. Ważnym składnikiem śniadania jest także białko, ponieważ na jego strawienie organizm zużywa spore ilość energii. Pamiętajmy także o owocach i warzywach. Dostarczą one niezbędnych witamin oraz składników mineralnych.

Kolejne posiłki powinny być zjadane w odstępach około 3h. Nie powinniśmy dopuszczać do wielkiego głodu. W przeciwnym wypadku po powrocie do domu ,,opróżnimy pół lodówki’’. Spożywanie dużych porcji przyczynia się do gwałtownego wydzielaniu insuliny, która sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej.

Ostatni posiłek należy spożywać ok. 2-3h przed snem. Nie trzymajmy się stereotypowej godziny 18:00 przeznaczonej na ostatni posiłek, ponieważ chodząc późno spać i tak skusimy się na niezdrową przekąskę. Kolacje powinny być dość lekkie i nie zawierać dużej ilości węglowodanów.

Powinna Pani również pić od 1,5 do 2 litrów wody dziennie, najlepiej pomiędzy posiłkami, aby zapewnić wystarczającą ilość płynów w organizmie. Należy unikać potraw smażonych i tłustych oraz żywności typu fast food. Można dowolnie stosować przyprawy i zioła aromatyczne, ale ograniczać sól.

Unikamy również cukru, słodyczy a także żywności silnie przetworzonej typu instant, parówki, pasztety itp. Należy czytać etykiety. Zawsze należy zwracać uwagę nie tylko na wartość kaloryczną, ale także na zawartość tłuszczów nasyconych, cukrów i sprawdzać, czy produkt zawiera mało sodu.

Wprowadzi Pani w życie wszystkie moje zalecenia. Mam nadzieję, że przyniesie to pożądane efekty.

Jeżeli chciałaby Pani podejść do sprawy jeszcze bardziej profesjonalnie to proponuje ułożenie indywidualnej diety. Wymaga to jednak zebrania wywiadu żywieniowego i zdrowotnego. W tym celu zaprosiłabym Panią na konsultację dietetyczną. Pacjentów przyjmuję w Warszawie. Jeżeli nie jest Pani z Warszawy prowadzę również konsultacje i układam diety online.

W razie dodatkowych pytań lub chęci ułożenia indywidualnej diety zachęcam do kontaktu:

joanna.wasiluk@o2.pl

Pozdrawiam

Joanna Wasiluk

Dietetyk

Blogi:

wp fitness

https://joanna-wasiluk.fitness.wp.pl/

Kafeteria.pl

https://joanna-wasiluk.kafeteria.pl/



Instagram:

https://www.instagram.com/joanna_dudziec_wasiluk/?hl=pl

ABC zdrowie

https://ranking.abczdrowie.pl/d/joanna-wasiluk-dudziec-dietetyk-warszawa-31668




Specjalista w zakresie dietetyki.
0

Dzień dobry,

Gratuluję podjęcia decyzji o odchudzaniu - wbrew pozorom nie jest to takie łatwe, nie każdy jest gotowy fizycznie i psychicznie na mądre odchudzanie.

Wnioskując z Pani wiadomości wynika, że pojawiły się jakieś problemy zdrowotne, dlatego dieta powinna być ułożona biorąc pod uwagę Pani stan zdrowia. Zapraszam do skorzystania z moich usług dietetyka online https://jeszfresh.pl/

Można jednak już od zaraz zacząć wprowadzać drobne zmiany w swojej diecie. Przede wszystkim przez kilka dni, tydzień proponuję zapisywać wszystko co Pani je, co Pani pije, każdą najmniejszą ilość z zapisywaniem ilości jedzenia i godzin posiłków. Po tygodniu proszę się przyjrzeć tym zapiskom - ile posiłków jest w ciągu dnia (posiłek to wszystko co jemy i co pijemy co ma kalorie, także kawa z mlekiem), co jaki czas są rozłożone. Co na pewno Pani nie zaszkodzi, a pomoże to rozłożenie posiłków tak, aby były nie cześciej niż co 2,5-3 godziny. W zależności od stanu zdrowia posiłki powinny być spożywane co 3, a nawet co 5 godzin, ale na początku warto spowodować, aby nie były jedzone co chwilę.

Potem przyjdzie czas na kolejne zmiany.

Pozdrawiam serdecznie,

Aleksandra Kilen-Zasieczna



Zapraszam też na mojego Instagrama:

https://www.instagram.com/jeszfresh/

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy