Zapytaj lekarza

7 4 2 , 3 5 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak schudnąć dużo?

Witam, mam 17 lat i przy wzroście 166 warze 86 kg. Co nam robić, żeby schudnąć? Ćwiczę w domu prawie codziennie plus wf. Najbardziej zależy mi na brzuchu i udach. Unikam słodyczy. Proszę o pomoc
17 LAT ponad rok temu

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Witam,

Twoja masa ciała wskazuje na nadwagę. Nie powinnaś jednak stosować restrykcyjnych diet odchudzających, które szczególnie w Twoim wieku mogą negatywnie wpłynąć na rozwój psychofizyczny.

Rozwiązaniem będzie regularna aktywność fizyczna oraz prawidłowe nawyki żywieniowe.
Przede wszystkim powinnaś zrezygnować z niezdrowych przekąsek i potraw. Unikaj produktów typu fast-food, słodyczy, chipsów, gotowych dań, słodkich i gazowanych napojów. Ogranicz także spożycie tłustych serów, podrobów, serków topionych, typu fromage, pleśniowych i innych.

Codziennie spożywaj
5 porcji produktów zbożowych
4 porcje warzyw
3 porcje owoców
2 porcje produktów mlecznych
2 porcje tłuszczów roślinnych (2 łyżki oliwy lub oleju roślinnego)
1 porcję mięsa, ryby lub ich zamienników (nasiona warzyw strączkowych)

Każdego dnia powinniśmy jeść 4-5 posiłków, co 2-3 godziny. Wydaje się to dużo, jednak badania wykazały, że jedząc 2-3 posiłki dziennie spożywasz znacznie więcej kalorii, a w jednym posiłku możesz nawet dostarczyć 70% dziennej racji pokarmowej. W tym momencie organizm nie jest w stanie poradzić sobie z tak dużą ilością pożywienia i nie przyswaja składników odżywczych tylko zamienia je w tłuszcz. Warto więc sięgać po pożywienie częściej, ale w mniejszych ilościach.

Posiłki powinny być lekkie i małe objętościowo. Śniadanie powinno być głównym i najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia.

Nie powinniśmy najadać się, ale wstawać od stołu z lekkim niedosytem, a posiłki spożywać powoli. Dzięki temu sygnał o sytości szybciej dotrze do mózgu, a Ty zjesz mniej.

Pamiętaj też o aktywności fizycznej. Ćwicz na lekcjach w-fu, ale także poza szkołą. Zapisz się na basen lub wybierz się na rower. Przykładowe ćwiczenia do wykonywania w domu znajdziesz na stronie www.abccwiczenia.pl.

Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy