Zapytaj lekarza

1 , 0 3 5 , 4 3 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak stosować Neurovit w obecnej sytuacji?

Witam. Od półtora miesiąca stosuję lek Neurovit (dwa razy dziennie po 1 tabletce), który został mi przepisany przez lekarza ze względu na nerwobóle w klatce piersiowej, spowodowane najprawdopodobniej stresem. Lek przyniósł efekty, bóle się już nie pojawiają. Jednak od 2,5 tygodnia mam straszny problem z trądzikiem, który w sumie od 2 lat bardzo się u mnie uspokoił. Nie zmieniłam ostatnio diety ani kosmetyków, za to znalazłam informacje, że duże dawki witaminy B (szczególnie B12) wpływają na pogorszenie trądziku. Czy w tej sytuacji powinnam odstawić lek, czy może wystarczy zmniejszyć dawkę do 1 tabl. dziennie?
KOBIETA, 22 LAT 1 tygodni temu

Stosowanie leków bez recepy

Polacy przyjmują mnóstwo leków bez recepty. Czy jest to dobre i bezpieczne? Obejrzyj filmik i zapoznaj się z wypowiedzią specjalisty na temat stosowania leków bez recepty.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam,
witaminy z grupy B odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, ale ich nadmiar, tak samo jak niedobór może być szkodliwy. Warto jednak wiedzieć, że przedawkowanie witaminy B12 nie jest wcale takie łatwe, a wysycenie organizmu witaminami z grupy B nie następuje szybko, choć należy pamiętać, że witaminy przyjmujemy także z pożywieniem.
Niemniej, jeśli lek Neurovit został przepisany przez lekarza, to warto trzymać się jego wytycznych lub skonsultować to właśnie z lekarzem prowadzącym, ponieważ to on decyduje o zakończeniu kuracji lekiem.
Najlepszym wyjściem z tej sytuacji byłoby wykonanie badań, pokazujących poziom choćby witaminy B12.
Więcej o witaminach z grupy B dowie się Pani tutaj:
https://zywienie.abczdrowie.pl/co-warto-wiedziec-o-witaminach-z-grupy-b
i tu – https://zywienie.abczdrowie.pl/witaminy-z-grupy-b
Trądzik, który Pani dokucza, może mieć wiele przyczyn. Z pewnością zna Pani swój organizm najlepiej, więc warto zastanowić się, czy w ostatnim czasie nie zmieniła Pani diety lub czy nie pojawiły się w Pani życiu czynniki stresogenne.
Kilka praktycznych wskazówek odnośnie trądziku znajduje się tutaj:
https://portal.abczdrowie.pl/przyczyny-tradziku
Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Ważne tematy