Jak stracić te zbędne kilkogramy?

Witam. Mam 16 lat, ważę 57 kilogramów przy wzroście 164. Nie jestem gruba i zdaję sobie z tego sprawę, ale mam niestety tłuszczyk : pozostałość świąt jeszcze. Aktalnie jestem na diecie, tzn. wykluczyłam z mojego jadłospisu wszelskie słodycze, tluszcze (których nie mogę ominąć), fast foody, słodkie napoje, czerwone mięso - zamiast tego jem dużo warzyw i owoców, 'chude' mięso (drób) itp. itd. . Regularnie ćwiczę codziennie 200 "brzuszków", skacze na skakance i długo tańczę (co robię od kilku lat). Łykam codziennie "Falvit" oraz biorę wyciąg z bratka, co polecił mi lekarz. Piję codziennie herbatę Pu-Erh (uwielbiam ją).Jestem dość niska i przez te kilogramy umiejscowione w najróżniejszych miejscach, wstydzę się swojego ciała. Chciałabym wyglądać lepiej, szczególnie mieć szczulpejsze nogi, uda i brzuch. Chciałabym wiedzieć, jak ułożyć swoją dietę prawidłowo, tak, żeby zrzucić około 5 kilogramów i mieć zarysowaną talię. Dodam, że będąc kiedyś na diecie tzw. "jajeczno-cytrynowej" udało mi się stracić tylko 1 kilogram. Z góry dziękuję za radę.
KOBIETA, 16 LAT ponad rok temu

Czy dieta cud istnieje?

Wiele osób, które chciałyby schudnąć, liczą, że w końcu trafią na cudowną dietę. Chcą zrzucić zbędne kilogramy bez zbędnego wysiłku. Czy to możliwe? Obejrzyj film i sprawdź.

Witam,

z Pani słów wynika, że Pani styl żywienia jest bardzo prawidłowy. Cieszy mnie poważne podejście i chęć mądrego działania :-)

Myślę, że podstawą dalszego spalania tłuszczyku z niektórych miejsc ciała będzie sport. W pogodni za zrzuceniem dodatkowych kilogramów stanowczo nie polecam kolejnych cięć kalorii, ze względu na młody wiek oraz możliwość spowolnienia przemiany materii. Nie dopuśćmy, by organizm zaczął się bronić przed dietą "chomikowaniem" energii na później, przez co trzeba będzie wciąż obniżać i obniżać kaloryczność diety.
Tak więc polecam wysiłek fizyczny (warto rozszerzyć i urozmaicić gamę dyscyplin, a więc i mięśni w nie zaangażowanych). Na naszej stronie znajduje się wiele filmików z ćwiczeniami, można tez wybrać się na fitness po poradę, podpatrzeć jakie ćwiczenia wykonywać choćby i w domu.

W przypadku Pani parametrów oraz wyższej aktywności fizycznej, Pani zapotrzebowanie kaloryczne sięga prawie 2000 kilokalorii.

Jesli chodzi o żywienie: bardzo proszę uważać, by nie było ono schematyczne i mało urozmaicone. Niech na talerzu będzie bardzo różnorodnie i kolorowo, będzie to gwarancją dobrego humoru i całej gamy witamin. Mam nadzieję, że nie zapomina Pani również o dobrym smaku i radości płynącej z jedzenia, nie podchodzi zbyt rygorystycznie do jedzenia i nie głoduje  :-)

Małą podpowiedzią niech będzie piramida zdrowego żywienia, proszę sprawdzić, czy stosuje się Pani do niej i nie zjada za mało - trochę się tego obawiam...

- produkty zbożowe - codziennie w Pani diecie powinno pojawić się 5 porcji produktów zbożowych; będa to: pieczywo pełnoziarniste (pełnoziarniste to nie znaczy ciemne, które zwykle jest barwione przez producentów pragnących zwabić osoby zainteresowane zdrowym odżywianiem się), grube kasze, brązowy ryż, makaron z mąki durum, nie rozgotowany ---> produkty te  wnoszą węglowodany złożone oraz błonnik (energia, szczególnie ważna w przypadku wysiłku fizycznego, uczucie sytości, regulacja pracy jelit) oraz wielu witamin i skłaników mineralnych.
- 4 lub więcej porcji warzyw (do kanapek, jako surówka obiadowa, w postaci samodzielnego dania np. warzyw  na patelnię z serem żółtym, przygotowanych na patelni teflonowej bez tłuszczu)
- 2 - 3 porcje owoców, przy czym jedną nazwiemy spory owoc (brzoskwinia) / 2-3 miejsze (śliwki) / garść drobnych (czereśnie)
- 2 porcje produktów mlecznych (1 to: kubeczek jogurtu, maślanki, kefiru, szklanka mleka, 2 plasterki sera żółtego, duży plaster białego)
- 1 porcja mięsa (drób, indyk, chuda wołowina, cielęcina, ale również chuda wieprzowina od czasu do czasu) /ryby (bardzo zalecana!) oraz fasoli, soi, grochu
Prosze również pamiętać, o niezbędnych tłuszczach i nie rezygnować z nich zupełnie! Jednak powinny być to tłuszcze z ryb morskich, oleje i margaryna.

Z częściej popełnianych błędów:
- prosze nie omijać kolacji,  organzim nie może głodować przez wiele godzin. prosze ją spożywać ok. 3-4 godzin przed pójściem spać
- dziennie organizm potrzebuje 5 posiłków (głównych: śniadania, obiadu i koalcji oraz mniejszych, przekąskowych: II śniadania oraz podwieczorku), prosze nie omijać żadnego z nich!
- uwaga na tłuszcze ukryte: w ciastkach kruchych, wafelkach, kupnych sosach, tłustym mleku i prod. mlecznych, salami, kiełbasach, parówkach - wszystko co sprasowane i zmielone i o nieznanym nam składzie
- miód to też cukier; jego ukryte źródła to prócz kolorowych napojów gazowanych - zjadane w większych ilościach (bo wydają się bardzo zdrowe i jako takie są reklamowane) mleczne napoje i jogurty owocowe, często bardzo dosładzane, płatki śniadaniowe reklamujące się jako fit 

Bardzo bym prosiła o zastanowienie się, jak wygląda Pani dieta i napisanie, czy podobnie do wskazówek, czy też inaczej. Trochę się martwię, czy nie podchodzi Pani  zbyt rygorystycznie do swojej "diety", podczas gdy  w Pani przypadku jest zbędna, a określone cele (np. zgrabniejsze nogi) można osiągnąć poprzez ćwiczenia oraz nie przejadanie się. (Jednak takie zasady jak unikanie fast foodów i słodyczy zawsze wychodzą na dobre)

Pozdrawiam ciepło!
Ula Bieniek

Dietetyk, autorka wielu publikacji dotyczączych żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy