Jak zrezygnować z podjadania przekąsek?

Mam 15 lat. Przy wzroście 1,70 m ważę 70 kg. Jestem osobą wysportowaną, ćwiczę prawie codziennie (na wf. 4 razy w tygodniu i czasami sobie tańczę). Nie jem dużo i nie wyglądam na osobę, która waży 70 kg. Nigdy się jeszcze nie odchudzałam. W mojej rodzinie występuje i otyłość i nadwaga. Chciałam swoją wagę obniżyć przynajmniej do 60 kg. Mój jadłospis: rano nie jem śniadania, w godzinach szkolnych 8.00-14.30 zjadam 2 bułki (kajzerki) z serem i wędliną, popijając wodą niegazowaną. Na obiad jem najczęściej zupę lub kartofle, kotleta, sałatkę itp. Na kolację zjadam 2 kromki chleba, popijając herbatą, a w międzyczasie zjem sobie czasami płatki lub bułkę, lub jakiś owoc... W weekendy: rano o godz. 9.00 jem śniadanie - płatki, w godz.11.00-13.00 zjem sobie bułkę lub owoc, o godz.13.00 jem obiad, między 14.00-18.00 jem sobie jakąś przekąskę, a o ok. godz. 19.00 kolację, popijając herbatą. Moim problemem są chyba przekąski lub jedzenie ''w międzyczasie''. Może powinnam ograniczyć jedzenie? Chciałabym do wakacji troszkę schudnąć, a najbardziej odchudzić nogi (uda), bo tu mam najwięcej ciałka:) Proszę o prostą i skuteczną dietę. Z góry dziękuję i pozdrawiam:)
15 LAT ponad rok temu

Dieta odchudzająca dla cukrzyka

Czy osoba cierpiąca na cukrzycę może być na diecie odchudzającej? Dowiedz się tego z naszego filmiku. Zapoznaj się z wypowiedzią eksperta - diabetologa prof. Władysława Kornafela.

Witam,

przede wszystkim proszę o kontynuację aktywności fizycznej.

Widzę pewne błędy w jadłospisie, zaraz to skorygujemy. Nie opisuje Pani dokładnie przekąsek, ale później pojawia się informacja, że problemem jest podjadanie, tak więc może nie zdaje sobie Pani sprawy z tego, ile tak naprawdę zjada w ciągu dnia? Warto poprowadzić tygodniowy spis zjadanych posiłków, pozwoli to na uświadomienie sobie, czy jest to problem.

W Pani diecie brakuje:
- częstszego spożywania napojów mlecznych, które to napoje (maślanka, kefir) wraz z naturalnymi jogurtami cechują się niską wartością kaloryczną,
- warzyw (praktycznie nie wspomina Pani o nich, a surówka do obiadu nie wystarczy) - 400 g dziennie to minimum (duża porcja surówki do obiadu plus dwa-trzy różne warzywa (typu marchew, spory pomidor, ogórek) rozłożone na czas śniadania i kolacji powinny tę ilość pokryć.

Ograniczyć należy:
- kolorowe napoje gazowane (może sięga Pani po ich duże ilości np. po zajęciach wychowania fizycznego?),
- tłuste mięsa i wędliny, serki topione, ograniczyć ser żółty do 2-3 plasterków (a zastąpić chudymi mięsami i wędlinami, rybami, pastami z fasoli czy groszku, serem białym półtłustym),
- zrezygnować z dań typu fast food, chipsów, słonych przekąsek (krakersy, paluszki), słodyczy w dużych ilościach.

Proszę wdrożyć w życie zasadę 5 posiłków, przy problemach z podjadaniem to najlepszy sposób na "nakręcenie zegarka". Organizm szybko się przyzwyczai do stałych pór. Proszę koniecznie zacząć jadać śniadania. W ustabilizowaniu poziomu cukru (co również zmniejszy podjadanie) pomoże spożywanie wysokobłonnikowych produktów. Będą to grube kasze (np. gryczana), brązowy ryż, pieczywo typu graham i pełnoziarniste, płatki śniadaniowe nieoczyszczone (np. owsiane grube). 

Wprowadzenie tych prostych zasad powinno pomóc dobrze czuć się w swoim ciele. Proszę nie stosować głodówek!

Pozdrawiam ciepło!

Dietetyk, autorka wielu publikacji dotyczączych żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty