Zapytaj lekarza

7 4 2 , 2 8 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jaka dieta na wzmocnienie wzroku?

co jeść aby wzmocnić wzrok ? mam wadę wzroku -5 dioptrii od 3 lat wzrok mi się nie pogarsza
KOBIETA, 28 LAT ponad rok temu

Laserowa korekcja wzroku

Witam serdecznie! W kwestii żywieniowej, w celu poprawy kondycji oczu warto zadbać, aby dieta była bogata w produkty tj. otręby pszenne, ryby (np. śledzie, makrele, pstrągi), grzyby, mleko pełne, mięso kurczaka, mleczko pszczele, pestki słonecznika, sery, orzechy, jajka, owoce awokado, pomarańcze, ziemniaki, brokuły, ciemny ryż, melony, pełnoziarnisty chleb, soja, masło orzechowe, banany. Produkty te są źródłem niezbędnej w procesach widzenia witaminy A. Pozdrawiam, Dietetyk Patrycja Sankowska

Dietetyk medyczny. Absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie.
0

Witam, aby poprawić wzrok w diecie należy uwzględnić szczególnie produkty bogate w antyoksydanty oraz kwasy tłuszczowe omega-3. Znajdziemy je odpowiednio w:

Luteina: szpinak, jarmuż (najwięcej forma surowa), sałata, natka pietruszki, brokuły, cukinia ze skórką, dynia, groszek, brukselka, fasola szparagowa, żółtka jaj.

Beta-karoten: marchew, dynia, pomidory, morele, brokuły.

Witamina A : marchewka, brzoskwinia, morele suszone, (żółtko jaja, masło), jarmuż, szpinak, dynia, papryka czerwona, boćwina.

Witamina E: oleje roślinne, orzechy, nasiona zbóż, kiełki pszenicy, zielone warzywa.

Cynk, selen : pestki dyni, zarodki pszenne, strączki, drożdże, ryby, owoce morza, pełnoziarniste produkty zbożowe, orzechy np. brazylijskie.

Antocyjany: aronia -sok z aronii, czarna jagoda, borówki, czarny bez, winorośl, truskawki, wiśnie oraz czerwona kapusta, buraki, porzeczki, śliwki, żurawina, pomarańcze.

Kwasy tłuszczowe omega-3 (DHA): ryby, algi, olej lniany. Pozdrawiam

Dietetyk, współautorka książki pt. „Leki i pożywienie – interakcje”.
0

Szanowna Pani,
Do poprawy wzroku, dieta powinna być bogata w antyoksydanty: wit. A, C, E, cynk, antocyjany i kwasy n-3 (= omega-3), a także luteinę.

Z poważaniem,
mgr Sławomir Kula, dietetyk kliniczny - Poznań
Poradnia Dietetyczna Świat Odżywiania
www.swiatodzywiania.pl

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy