Komu polecany jest żeń-szeń?

Dzień dobry,

Na odporność organizmu wpływa wiele czynników:
- stres,
- dieta odpowiednio zbilansowana, bogata w kwasy omega -3, warzywa i owoce,
- długość snu - 6-8 h.
- rodzaj wykonywanej pracy,
- czynniki genetyczne.

Kiedy wszystkim powyższe punkty nie są pełnione to odporność będzie zaburzona.
Z środków spożywczych korzystnie na olej lniany, orzechy włoskie, papryka czerwona, brokuły, natka pietruszki, a także aktywność na świeżym powietrzu np. 1h spacery.

Dietetyk, biotechnolog, specjalista ds. zdrowia publicznego. Doktorantka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.
0
Mgr Anna Czyż Dietetyk, Bydgoszcz
36 poziom zaufania

Witam. Na pewno poprzez warzywa i owoce bogate w antyoksydanty (wit,C,E,beta-karoten) np cytrusy, czarna porzeczka, kiwi, borówki, natka pietruszki, papryka, warzywa kapustne. Polecam również soki z rokitnika, czarnego bzu czy dzikiej róży. Świetnym napojem będzie sok z wyciśniętej cytryny z miodem. Dodatek imbiru czy czosnku do potraw, spożywanie jogurtów probiotycznych, produktów bogatych w inne antyoksydanty (cynk, selen - np. orzechy) oraz w kwasy omega-3 (ryby, olej lniany), również wpłynie na podniesienie odporności.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty