Zapytaj lekarza

1 , 0 3 5 , 2 8 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jakie są skutki uboczne stosowania witaminowych suplementów diety

Czy używanie suplementów diety takich jak astaksantyna, omega 3, multiwitaminy i minerały mogą mieć skutki uboczne. Czy można je zażywać bez przerwy, czy należy stosować cykliczne przerwy , a przede wszystkim czy powinny być zalecane przez lekarza i pod jego kontrolą ? Janina L.
KOBIETA, 50 LAT ponad rok temu

Komu polecany jest żeń-szeń?

Witam, zacznijmy od początku...jakie są wskazania zdrowotne do stosowania takich i w takim zestawie tych wszystkich suplementów? Wszystkie składniki, które chce Pani stosować czy być może stosuje, można z powodzeniem dostarczyć naturalną drogą, w dobrze zbilansowanych posiłkach. To tylko kwestia skonsultowania się z dietetykiem, który taką dietę zaplanuje. Składniki odżywcze z naturalnych produktów wchłaniają się o kilkadziesiąt procent lepiej niż z suplementów diety.

W celu ustalenia indywidualnej diety zapraszam na www.dietoterapia.waw.pl

Serdecznie pozdrawiam

Dietetyk, absolwentka Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW.
0

W ogóle nie należy stowoać suplementów diety jeżeli nie jest to medycznie uzasadnione. Witaminy syntetyczne albo wchłaniają się w niewielkim stopniu, do tego muszą być metabolizowane przez nerki co sprzyja ich uszkodzeniom. Witaminy spożyte w nadmiarze mogą być toksyczne, i to nie tylko witaminy rozpuszczalne w tłuszczach jak się powszechnie uważa ale nawet zwykła witamina C. Nie da się przedawkować witamin z pożywienia także zamiast łykać suplementy należy zadbać o odpwoiednią podaż warzyw i owoców w diecie oraz innych wartościowych pokarmów.

0

Witam.
Zażywanie suplementów powinno odbywać się pod kontrolą lekarza jeżeli chodzi o witaminy. Jeżeli stosuje Pani suplementy wspomagające odchudzanie to polecam robić to pod okiem dietetyka. Zbyt długie zażywanie jakiegokolwiek suplementu może spowodować, że organizm się na niego uodporni i nie będzie pożądanego działania.
Pozdrawiam
Julita Krawczyk

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Ważne tematy