Zapytaj lekarza

7 4 0 , 2 2 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Kiedy te tabletki mogą zacząć działać?

Od roku wypadają mi włosy, zaczęło się 2-3 msc.od rzucenia tabletek antykoncepcyjnych. Zdecydowałam sie wrocic do vibin mini, ponieważ nadal mi wypadaja... A wyniki krwi sa w normie, witaminy, tarczyca ok. Jestem w trakcie brania 3 opakowania, włosy nadal mocno wypadają, kiedy mogę spodziewać sie, że vibin zacznie działać, włosy przestaną wypadac?
KOBIETA, 23 LAT ponad rok temu

Czym są piegi?

Są przyczyną kompleksów, chociaż wiele kobiet traktuje je jako swój największy atut. Piegi - bo o nich mowa mogą być błogosławieństwem lub przekleństwem. A czym tak naprawdę są piegi? Obejrzyj film i dowiedz się tego.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam, antykoncepcja hormonalna jest jedną z metod leczenia łysienia androgenowego. Podczas brania tabletek, podnosi się poziom estrogenu, który powoduje, że włosy nie wypadają – cały czas trwają w fazie anagenu, czyli wzrostu. Podobne zjawisko obserwuje każda ciężarna kobieta – zazwyczaj przez okres ciąży cieszy się bujną czupryną. Po porodzie, kiedy spada poziom estrogenu, włosy zaczynają intensywnie wypadać, przechodząc w fazę katagenu. Podobnie dzieje się po odstawieniu tabletek, kiedy przemianie ulega gospodarka hormonalna w organizmie. Faza katagenu trwa dopóki nie uspokoi się „burza” hormonalna, następnie powinna pojawiać się faza telogenu, czyli spoczynku. Oczywiście powrót do stosowania antykoncepcji hormonalnej powoduje, że proces rozpoczyna się na nowo, tj. gwałtownie wzrasta poziom estrogenu. Stosunkowo szybko powinny być widoczne pierwsze efekty, to jest zahamowanie wypadania włosów. Więcej na ten temat w naszym materiale: https://portal.abczdrowie.pl/antykoncepcja-a-lysienie. Jeśli mimo wszystko włosy nadal wypadają i nie zauważyła Pani żadnej poprawy po kilku tygodniach, to być może jest to znak, że przyczyna tego stanu leży gdzie indziej. Powodów nadmiernego tracenia włosów może być tak naprawdę wiele – przebyta choroba, stres, anemia lub niedobory witaminowe. O tym oraz innych przyczynach wypadania włosów przeczyta Pani w obszernym artykule: https://portal.abczdrowie.pl/nadmierne-wypadanie-wlosow-wszystko-o-wypadaniu-wlosow. Wówczas poza odpowiednią, zbilansowaną, dietą pomocne mogą okazać się suplementy, zawierające m.in. biotynę, kompleks witamin B, krzem, cynk itd. Już po kilku tygodniach stosowania pierwsze efekty powinny być widoczne, oczywiście pod warunkiem, że właśnie w niedoborach tych składników leży przyczyna łysienia czy przerzedzania włosów. Jeśli również taka kuracja nie przyniesie efektów, warto skonsultować to np. z trychologiem, który podpowie, jakie kroki należy podjąć. Obecnie nauka dysponuje wieloma narzędziami pomocnymi przy rozpoznawaniu przyczyn łysienia, co daje większe szanse na zahamowanie tego procesu. Jeśli jest Pani zainteresowana, zachęcam do zapoznania się z artykułem, który charakteryzuje te badania diagnostyczne: https://portal.abczdrowie.pl/badania-diagnostyczne-w-rozpoznaniu-lysienia. Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy