Mam problem schudnąć po porodzie

Witam,mam 24 lata,gdzieś 1,5 roku temu urodziłam bliźniaki,przez około 1,5 m-ca karmiłam dzieci piersią.Potem przerzuciłam je na mleko modyfikowane.Przed zajściem w ciąże ważyłam 49 kg,a teraz 63 kg,a mój wzrost wynosi 158cm.Na początku ćwiczyłam,brałam tabletki odchudzające i nie było żadnych skutków.U mnie w rodzinie nie występuje otyłość ani nadwaga.Posiłki moje wyglądają tak,że jem 2 razy dziennie tylko-śniadanie i obiad.Albo zdarza się,że raz dziennie zjem.Chciałabym schudnąć i zdrowo się odżywiać.Nie choruje na żadne choroby przewlekłe.Proszę pomóżcie mi...
KOBIETA, 24 LAT ponad rok temu

Parenting.pl

Parenting.pl to nowoczesny portal przeznaczony przede wszystkich dla obecnych i przyszłych rodziców, ale również dla osób zainteresowanych tematyką związanych z rozwojem i zdrowiem dziecka. Serwis posiada bogatą bazę treści.

Witam,

Karmienie piersią przyśpiesza proces redukcji masy ciała, ponieważ organizm zużywa dodatkowe pokłady energii na produkcję mleka. Jeśli nie ma ku temu przeciwwskazań zdrowotnych powinna Pani zwiększyć aktywność fizyczną - np. częściej spacerować z dziećmi.

Zalecałabym  spożywanie 5 posiłków dziennie:
-śniadanie, obiad, kolacja jako posiłki główne, o większej kaloryczności,
-II śniadanie, podwieczorek - mniejsze, o mniejszej kaloryczności, w formie przekąsek.
Ostatni posiłek zalecałabym na 2-3 godziny przed snem.
Przynajmniej 1 posiłek powinien być ciepły. Nie można zapominać o śniadaniu.
Posiłki powinny być spożywane w spokoju, powoli. Należy dokładnie żuć każdy kęs. Od stołu dobrze jest odejść z niedosytem – uczucie sytości pojawia się dopiero po pewnym czasie.

Kalorie "zaoszczędzi" Pani poprzez:
- unikanie słodzenia napojów
- zamianę napojów kolorowych ( i dosładzanych) na wodę mineralną, lekką herbatę bez cukru
- rezygnację z tłustych mięs, na korzyść mięs chudych i ryb - mało kilokalorii ma: dorsz, flądra, mintaj, morszczuk, sandacz, szczupak (poniżej 100 kcal/100g)
- rezygnację z tłustych serów żółtych, serów topionych, serków typu fromage, serów pleśniowych
- ograniczenie ilości dodawanego do potraw tłuszczu
- zamianę metod kulinarnych takich jak np. smażenie - na gotowanie na parze, gotowanie tradycyjne, pieczenie w pergaminie
- rezygnację ze słodyczy i żywności typu fast-food
- rezygnację z napojów alkoholowych
- stosowanie odtłuszczonych produktów nabiałowych
- unikanie zagęszczania zup, stosowania tłustych sosów.

Powinna Pani zwiększyć ilość warzyw w diecie.
Zawarty w nich błonnik zapewnia sytość.
Podstawę żywienia powinny stanowić pełnoziarniste produkty zbożowe:
-grube kasze,
-ciemne pieczywo,
-chleb typu graham,
-brązowy ryż.
Pieczywo razowe nie powinno jednak zawierać dodatku karmelu, czy miodu. Pieczywo jasne, makarony, pozostałe kasze i ziemniaki najlepiej jest ograniczyć.

Pozdrawiam

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty