Zapytaj lekarza

7 4 2 , 6 7 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Nadmierna potliwość całego ciała u 28-latka

Witam Mam problem z okropna potliwoscia całego ciała co jest dla mnie bardzo krepujace. Przesiakaja mi bluzki i ubrania. Większosc badan jest ok. Sprawdzane bylo juz prawie wszystko. Mam zaburzenia lekowo depresyjne i konflikt naczyniowy. Biore obecnie 150 mg wenlafaksyny i 100 mg lamitrinu. Nie wiem ale chyba wenlafaksyna powoduje ze az tak sie poce . Co moge zrobić jak sobie z tym radzić ? Jakie moga byc przyczyny? Proszę o wyczerpującą wypowiedz
MĘŻCZYZNA, 28 LAT ponad rok temu

Zbieranie grzybów - zasada szczególnej ostrożności

Grzybobranie ? choć przyjemna czynność, a jeszcze przyjemniejsze konsumowanie grzybów, należy podczas ich zbierania być bardzo ostrożnym. Toksykolog, dr Piotr Burda opowiada o zasadach, których powinien przestrzegać każdy grzybiarz

Dzień dobry!
Skoro wiąże Pan nadmierną potliwość z przyjmowanym lekiem, to znaczy że objawy pojawiły się dopiero w momencie gdy zaczął Pan pobierać wenlafaksynę? Zachęcam by zastanowić się dokładnie od kiedy obserwuje Pan wzmożoną potliwość ciała, czy objaw wzmacnia się w jakichś określonych okolicznościach, czy jest np. wyraźnie związany z odczuwanym lękiem. Proszę także porozmawiać ze swoim lekarzem o możliwym działaniu przyjmowanych leków.
Istnieją różne sposoby likwidowania bądź zmniejszania ilości wydzielanego potu (jak np. wstrzykiwanie botoksu w niektóre partie ciała, np. w dłonie), wymagają jednak konsultacji z lekarzem. Polecam więc konsultację z lekarzem pierwszego kontaktu, zasada jest prosta: najpierw szukamy podłoża somatycznego, organicznego, a w dalszej kolejności psychologicznego.
Z wyrazami szacunku
Barbara Owczarska

0

Pocimy się w sytuacjach stresowych. Osoby z nadmierną potliwością mogą mieć problemy z radzeniem sobie w takich sytuacjach. W przypadku zaburzeń depresyjnych i lękowych jest bardzo prawdopodobne, że takie problemy występują. Zalecam podjęcie psychoterapii, która jest najskuteczniejszą metodą leczenia zaburzeń depresyjnych i lękowych. Potliwość może być jedynie ich objawem.
Powodzenia i pozdrawiam serdecznie.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy