Zapytaj lekarza

7 3 6 , 8 0 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Od czego rozpocząć zrzucenie 30 kilogramów?

chcialabym zrzucic 30 kg ale nie wiem od czego zaczac
ponad rok temu

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Witaj,
Na początku odchudzania powinnaś przeanalizować swój dotychczasowy sposób odżywiania i wyeliminować błędy - w tym pomoże Ci artykuł portal.abczdrowie.pl/najczestsze-bledy-zywieniowe a kolejny ułatwi rozpoczęcie zdrowego odchudzania - http://portal.abczdrowie.pl/zasady-zdrowego-odchudzania i http://portal.abczdrowie.pl/zasady-zdrowego-odzywiania. Pamiętaj aby Twoja dieta zawierała około 1300 - 1500 kcal. Nie mniej bowiem może wstąpić efekt jojo. Spożywaj regularnie posiłki co 3-4 h, wówczas nie będziesz miała ochotę na słodyczę oraz podjadanie. Pij wodę mineralną z jodem oraz zieloną herbatę. Ważne są także ćwiczenia - modelują ciało, zapobiegają zwisom skóry no i oczywiście ułatwiają pozbycie się zmagazynowanej tkanki tłuszczowej. Ćwicz chociaż 1 godzinę co 2 dzień. Pozdrawiam, Aneta Kościołek

Dietetyk, biotechnolog, specjalista ds. zdrowia publicznego. Doktorantka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.
0

Odchudzanie proponuję zacząć od przeanalizowania swojego dotychczasowego sposobu odżywiania. Świadomość popełnianych błędów jest szalenie istotna. W tym celu przez kilka kolejnych dni - najlepiej przez tydzień - spisuj swój codzienny jadłospis. Co jadłaś, o której godzinie i w jakich ilościach. Analiza jadłospisu pokaże, co jest największym problemem. Może nieregularność posiłków? Za mała ilość płynów w diecie? Częste sięganie po słodycze? Brak takich produktów, jak kasze, ryż, ryby, orzechy? Nadmiar sera żółtego czy topionego?
Po przeanalizowaniu jadłospisu, powoli wprowadzaj zmiany. Nigdy nie zmieniaj wszystkiego z dnia na dzień. Jeżeli masz dobre nawyki, np. niejedzenie po 19 czy jedzenie codziennie jabłka, zostaw je i podtrzymuj nadal.
Podczas zmiany nawyków żywieniowych, cały czas notuj, co jesz. Bardzo to ułatwia mobilizację do trzymania diety.
Zmiany nawyków żywieniowych z reguły wprowadza się następująco:
- Nawodnienie organizmu (min. 1,5 l wody/ dzień, przy czym nie pijemy w trakcie jedzenia)
-Wyregulowanie godzin posiłków - jadamy co 3-3,5 godziny.
-Wprowadzenie pełnowartościowego śniadania, zawierającego produkty ze świata zwierząt (jajka, twarogi, ryby, mięso), warzywa i pieczywo.
-Wprowadzenie codziennej porcji owoców (ok. 300g/dzień).
-Wprowadzenie jarskiej kolacji (bez mięsa i jajek) spożywanej do godziny 19.
-Wprowadzenie odpowiednich tłuszczów: oliwy z oliwek i oleju rzepakowego, ograniczenie masła, serów żółtych, topionych, parówek.
-Wyeliminowanie z diety produktów zawierających syrop glukozowo-fruktozowy lub utwardzony tłuszcz roślinny.
-Wprowadzenie do diety warzyw, kasz, strączkowych, ryżu, produktów z pełnego przemiału.
Są to zalecenia ogólne, być może Tobie będzie potrzebna zindywidualizowana dieta. Dlatego też warto jest udać się do specjalisty, który ułoży odpowiedni plan żywieniowy dla Ciebie. Pozdrawiam

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy