Zapytaj lekarza

1 , 0 3 5 , 6 0 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Prośba o pomoc w przytyciu i ułożenie jadłospisu dla 19-latki

Witam. Chciałabym prosić o pomoć w przytyciu. Waże 40 kg w wieku 19 lat. Proszę o jakiś jadłospis .
KOBIETA, 19 LAT ponad rok temu

Czy dieta cud istnieje?

Wiele osób, które chciałyby schudnąć, liczą, że w końcu trafią na cudowną dietę. Chcą zrzucić zbędne kilogramy bez zbędnego wysiłku. Czy to możliwe? Obejrzyj film i sprawdź.

Witam serdecznie,

Na początku zalecam zrobić badania np na cukier oraz nadczynność tarczycy. Jeżeli z badań wyjdzie w wszystko w porządku należałoby szukać przyczyny w diecie. Ułożenie jadłospisu wymaga wywiadu żywieniowego i zdrowotnego, który musiałabym z Panią przeprowadzić osobiście lub drogą mailową. Powinna Pani skupić się nad tym co zjada a nie tylko ile. Często spożywamy jedzenie niezdrowe, złej jakości, wysokokaloryczne ale tak naprawdę pozbawione ważnych składników odżywczych. W ten sposób wcale nie odżywiamy swego organizmu. Należy również spożywać od 5 do 6 posiłków dziennie, co 2-3 godziny, o podobnych porach każdego dnia. Pierwszy posiłek należy zjadać nie później niż 1 godzinę po przebudzeniu, natomiast ostatni na 2 godziny przed snem. Należy pić 1-2 litry płynów dziennie, przede wszystkim pomiędzy posiłkami. Powinno się pić wodę mineralną, a także soki owocowe, soki owocowo-warzywne oraz warzywne (najlepiej świeżo wyciskane). Pomiędzy posiłkami wskazane jest sięganie po zdrowe przekąski: orzechy, nasiona, pestki, suszone owoce. Dziennie należy spożywać nie mniej niż 2-3 łyżki oliwy z oliwek lub innego oleju roślinnego, jako dodatek do potraw. Nie należy pomijać żadnego z wyznaczonych posiłków. Posiłki należy spożywać powoli i starannie przeżuwać każdy kęs. Należy unikać produktów, które powodują biegunki lub inne dolegliwości jelitowo- żołądkowe. Należy zadbać o odpowiednią dawkę snu min. 7 godzin. Przed snem można wypić melisę lub szklankę ciepłej wody z miodem.

Obecnie mam zbyt mało informacji na Pani temat aby ułożyć indywidualny jadłospis. Potrzebne mi informacje na temat Pani stylu życia, obecnej diety, zdrowia itp

W razie dodatkowych pytań lub chęci ułożenia indywidualnej diety zapraszam na konsultację dietetyczną lub zachęcam do kontaktu
tel 506225670 lub joanna.wasiluk@o2.pl
Pozdrawiam
Mgr Joanna Wasiluk
dietetyk

Specjalista w zakresie dietetyki.
0
Ewa Kozłowska Dietetyk, Warszawa
82 poziom zaufania

Witam, najlepiej jeśli ułoży Pani jadłospis indywidualny po konsultacji z dietetykiem który ustali przyczyny niedowagi.
Pozdrawiam

Dietetyk z ponad 20-letnim stażem. Kierownik Poradni Dietetycznej w Warszawie.
0

Witam. Polecam jeść 6 razy dziennie co 2 godziny, posiłki powinny być pełnowartościowe, wartość kaloryczna powinna być podnoszona stopniowo. Dieta powinna zawierać warzywa, owoce, sery ( półtłuste białe i żółte), chude mięso, ryby( nawet tłuste), orzechy, kaszę, ryż, makaron, ziemniaki, mleko 3%, pieczywo ciemne. Dobrze było by wdrożyć ćwiczenia na przyrost masy mięśniowej. Pozdrawiam Julita Krawczyk

0

Witam. Najlepiej jak jadłospis ułoży dietetyk po dokładnie przeprowadzonym wywiadzie.

Dyplomowany dietetyk. Przyjmuje w Poradni Dietetycznej w Grodkowie.
0

Szanowna Pani. Nie podała Pani swojego wzrostu i stanu zdrowia, stylu życia oraz powodów tak niskiej wagi. Na podstawie przedstawionych informacji można przedstawić tylko ogólne założenia dotyczące prawidłowego odżywiania i możliwych sposobów na przybranie na wadze. Potrzebna jest indywidualna konsultacja z dietetykiem, aby ułożyć prawidłową dietę. Jeżeli jednak niska waga spowodowana jest lękiem przed przytyciem, przebytymi zaburzeniami odżywiania - wówczas równie ważne jest zlikwidowanie przyczyny tak niskiej wagi, inaczej wprowadzenie samej diety może nie pomóc.

Absolwentka psychologii o specjalności wychowawczej. Założycielka Centrum Terapii Zaburzeń Odżywiania.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Ważne tematy