Zapytaj lekarza

7 3 6 , 2 9 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Stany depresyjne po zażywaniu tabletek antykoncepcyjnych

Witam! Mam 19 lat. Ważę około 51 kg. Lekarz ginekolog na moją prośbę przepisał mi tabletki antykoncepcyjne Sylvie 20. W czasie brania ich (dwa opakowania) zauważyłam u siebie wiele niekorzystnych zmian, szczególnie coś co mogłabym śmiało nazwać stanami depresyjnymi. Wszystko wydawało mi się bez sensu, płakałam z byle powodu wmawiając sobie, że wszyscy i wszystko jest przeciwko mnie. Przez to o mały włos nie straciłam przyjaciół. Ponad to utrzymywał mi się wilczy apetyt i ciągle wzdęty brzuch. Postanowiłam odstawić tabletki. Miesiączka unormowała się. Wtedy dopiero poczułam, że wszystko wróciło do równowagi, wróciłam "do siebie". Dziś znowu byłam u lekarza, opowiedziałam o objawach po tamtych tabletkach i o znacznej poprawie samopoczucia po ich odstawieniu i poprosiłam, aby przepisał mi coś innego. Dostałam receptę na tabletki Midiana, jednak przeczytałam na forach negatywne opinie o nich. Tu pojawia się moje pytanie. Czy powinnam je wypróbować i zobaczyć czy jest dobrze czy źle, czy może z uwagi na moje przykre doznania po ostatnich tabletkach zastosować jakiś inny rodzaj antykoncepcji (no właśnie, jaki?). Boję się że z tą ingerencją w hormony będzie to samo, nie chcę mieć znowu 2 miesięcy wyjętych z życia. HELP ;d Może ktoś słyszał o podobnych objawach, może dla takich osób tabletki antykoncepcyjne po prostu nie są wskazane? Nie chcę się zachowywać jak inna osoba. :D Proszę o poradę.

KOBIETA, 19 LAT ponad rok temu

Jak stosować prezerwatywy?

Mgr Kamila Drozd Psycholog
80 poziom zaufania

Witam serdecznie! Tabletki antykoncepcyjne Sylvie 20 są doustnymi środkami antykoncepcyjnymi przeznaczonymi dla kobiet w wieku rozrodczym. Tabletki hormonalne zawierają niewielką ilość hormonów żeńskich – estradiolu (estrogenu) i gestodenu (progesteronu), co zapobiega zajściu w ciążę. Po wizycie u ginekologa, badaniu i wywiadzie lekarskim lekarz ginekolog przepisał Pani Sylvie 20. W ulotce załączonej do leku jest napisane, że zaburzenia i zmiany nastroju, spadek libido czy wzrost apetytu to dość częste działania niepożądane, które mogą wystąpić po zażyciu hormonów. Nic zatem dziwnego, że doświadczyła Pani czegoś na kształt „stanów depresyjnych” po zażyciu tych tabletek. Jeśli występują jakiekolwiek objawy niepożądane po zażyciu leku, należy zawsze powiadomić o tym lekarza lub farmaceutę. Bardzo dobrze, że postanowiła Pani pójść do swojego lekarza i powiedzieć mu o niepokojących skutkach zażycia tabletek antykoncepcyjnych. Dostała Pani receptę na nowy lek o nazwie Midiana. Midiana to złożony doustny preparat antykoncepcyjny, zawierający drospirenon oraz etynyloestradiol. Jedna tabletka zawiera niewielkie ilości dwóch różnych hormonów żeńskich, drospirenonu (hormon pochodna progesteronu) oraz etynyloestradiolu (estrogen). Do możliwych działań niepożądanych po zażyciu tych środków antykoncepcyjnych zalicza się m.in.: zaburzenia cyklu, krwawienia międzymiesiączkowe, ból piersi, ból głowy, obniżenie nastroju, migreny, nudności, upławy, zmiany libido, zatrzymanie płynu w organizmie, zmiany masy ciała, trądzik, zapalenia pochwy. Oczywiście nie wszystkie skutki uboczne muszą u Pani wystąpić. Zdarza się, że nie występują żadne dolegliwości. Negatywne opinie na forach na temat tego preparatu nie muszą mieć odniesienia do Pani. Przecież każda kobieta reaguje indywidualnie na leki hormonalne. Jeżeli lekarz ginekolog polecił Pani Midianę po dolegliwościach, jakie miała Pani po wcześniejszych środkach antykoncepcyjnych, to myślę, że nie ma przeciwwskazań, by je zażywać. Jeżeli poczuje się Pani gorzej po zażyciu nowych tabletek, zawsze będzie mogła Pani z nich zrezygnować i w każdym momencie odstawić. Jaki inny rodzaj antykoncepcji może Pani zastosować, oprócz tabletek antykoncepcyjnych? Na pewno prezerwatywę, która nie tylko chroni przed zajściem w ciążę, ale także przed chorobami przenoszonymi drogą płciową. Są do wyboru prezerwatywy dla mężczyzn, jak i prezerwatywy dla kobiet. Może Pani zastanowić się nad zastosowaniem antykoncepcji chemicznej, czyli pianek, kremów i globulek plemnikobójczych. Więcej na temat wad i zalet każdej z metod antykoncepcji dla kobiet może przeczytać Pani pod poniższymi linkami: http://portal.abczdrowie.pl/metody-antykoncepcji-dla-kobiet http://portal.abczdrowie.pl/wybor-metody-antykoncepcyjnej http://portal.abczdrowie.pl/antykoncepcja-mechaniczna http://portal.abczdrowie.pl/antykoncepcja-hormonalna http://portal.abczdrowie.pl/skutki-uboczne-tabletek-antykoncepcyjnych Pozdrawiam i życzę powodzenia!

Psycholog społeczny, autorka wielu publikacji dotyczących rozwoju osobistego oraz warsztatów z doradztwa zawodowego i komunikacji międzypłciowej.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy