Zapytaj lekarza

7 4 2 , 8 2 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Szybkie bicie serca a poziom potasu

Witam serdecznie, ze względu na szybkie bicie serca wykonałem ostatnio badania, potas wyszedł 3,68 mmol/l (norma 3,5-5,1). Objawy: zmęczenie, osłabienie, słabość mięśni, szybkie bicie serca. Czy mogą być to objawy niedoboru potasu? Czy powinienem podjąć suplementację? Jeśli tak - jakim preparatem? W jakich dawkach? Przez jaki okres? Dodam, że przez ostatnie 3 lata byłem bardzo aktywny fizycznie (basen, rower, bieganie), nie przyjmowałem jednak żadnych suplementów. Z góry dziękuję za odpowiedź.
MĘŻCZYZNA, 30 LAT ponad rok temu

Czym jest kardiowerter-defibrylator?

Pacjenci, u których występują groźne dla życia arytmie (tachyarytmie), mogą zostać poddani zabiegowi wszczepienia kardiowertera-defibrylatora. O tym, co to jest i czym różni się od stymulatora serca, opowiada prof. Andrzej Biederman.

Potas jest w granicach normy. Ale jest to norma laboratoryjna. Pacjenci zazwyczaj czują się dobrze przy potasie powyżej 4. Proszę zacząć przyjmować np Aspargin ( zawiera magnez i potas) preparat dostępny bez recepty i zobaczyć jakie będą rezultaty. Podane objawy jak najbardziej mogą być spowodowane zbyt niskimi wartościami tych pierwiastków.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy