Zapytaj lekarza

7 4 0 , 2 6 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Uczucie odrealnienia po dopalaczach

Mam dziwne objawy, w sierpniu zażyłem dopalacz (jeden raz , zamiennik marihuany) , byłem przygnębiony miałem nieostry wzrok i uczucie odrealnienia przez jakiś tydz, później jednak było już lepiej , od początku listopada słyszę dziwne myśli(głosy?) w głowie i mam przed oczami co jakiś czas białe plamki i mam poczucie że nie jestem sobą. Panicznie boję się schizofrenii...
MĘŻCZYZNA, 18 LAT ponad rok temu

Powrót pacjenta oddziału psychiatrycznego do domu

Witam serdecznie,
Napisałeś, że od początku listopada masz poczucie tego, że nie jesteś sobą, przed oczami widzisz białe plamki oraz słyszysz głosy w głowie - jednak masz świadomość, że te głosy nie są realne. Moim zdaniem nie powinieneś obawiać się schizofrenii - jednak mimo wszystko warto skonsultować się z psychologiem/psychiatrą, które znajdzie przyczyny powyższych objawów.
Pozdrawiam

Absolwentka psychologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
0

Objawy derealizacji przez tydzień po środkach psychoaktywnych były odpowiedzią organizmu na neurotoksyny.
Utrzymujące się teraz objawy depersonalizacji wymagają konsultacji lekarza psychiatry, bo są to objawy psychopatologiczne.
Wnioski konstruktywne mam nadzieję Pan wyciągnął?
Ten sam środek dla jednych wydaje się "łagodny", zwykle jednak tylko do czasu, a inni reagują na neurotoksyny dramatycznie, tak jak Pan.Proszę nie zwlekać z konsultacją specjalisty psychiatry. Nie ma rejonizacji, niepotrzebne są skierowania w ramach NFZ.
Pozdrawiam.

Specjalista psychiatrii i seksuologii z wieloletnim doświadczeniem w tych dziedzinach. Pełnił funkcję Konsultanta Regionalnego Medycyny Seksualnej. Członek założyciel Polskiego Towarzystwa Terapeutycznego oraz członek Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego, Polskiego Towarzystwa Medycyny Seksualnej, Europejskiego Towarzystwa Medycyny Seksualnej i Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy