Zapytaj lekarza

7 4 0 , 4 6 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Wymioty po zażyciu tabletki antykoncepcyjnej Sylvie30

11.10 zażyłam pigułkę dwuskładnikową Sylvie30 o stałej porze, jednak ok 21-22 wystąpiły wymioty. Nie zażyłam kolejnej tabletki w tym samym dniu, lecz następnego dnia kontynuowałam branie tabletek o stałej porze. Przez jaki okres czasu może występować obniżona skuteczność pigułek?
KOBIETA, 25 LAT ponad rok temu

Pierwsza wizyta ginekologiczna przed antykoncepcją

Lek. Bianka Małczuk
64 poziom zaufania

Witam. Skuteczność zachowania ochrony antykoncepcyjnej zależy w tym wypadku, w jakim czasie od przyjęcia w danym dniu tabletki antykoncepcyjnej wystąpiły u Pani wymioty. Jeżeli wymioty miały miejsce w ciągu 3-4 godzin od przyjęcia tabletki istnieje ryzyko, że substancje zawarte w tabletce nie uległy wchłonięciu i ochrona antykoncepcyjna może być zmniejszona. Dla oceny ochrony antykoncepcyjnej oraz dalszego postępowania ważne jest również, w jakim dniu cyklu miały miejsce wymioty. Zalecam wizytę u lekarza ginekologa.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy