Wysoki poziom cukru i ciągły głód

Witam. Mam 46 lat, na cukrzycę choruję 21 lat, jestem mężczyzną. Przez ostatnie 10 lat brałem insulinę humalog. Od kilku miesięcy miałem skoki cukru na ponad 300, a w nocy zdarzały się niedocukrzenia. Pani doktor dała mi skierowanie do szpitala. Byłem tam 8 dni - zmieniono mi insulinę. Podczas pobytu w szpitalu schudłem 4 kg, obecnie ważę 59 kg przy wroście 168 cm. Wypisano mnie ze szpitala z wysokimi cukrami i głodową dietą. Sam dołożyłem sobie po 2 jednostki insuliny w dzień. Obecnie biorę rano 10, w porze obiadu 8, na kolację 8 i długodziałającej 8. Jem bardzo mało, stosuję dietę, ciągle czuję głód. Cukry mi się ciągle wahają. Częściej są za duże, a w nocy to już koszmar, zawsze ponad 300, a zdażyło się i 360. Ze szpitala wyszedłem miesiąc temu. Nie wiem, co robić. Szukać innego szpitala? Nie wiem do ilu jednostek mogę sobie sam zwiększać dawkę. Lekarz nie udzielił mi żadnych informacji. Chcę dodać, że wysiłek fizyczny stosuję, ale on słabo mi zbija cukier. Czy może mam źle dobraną insulinę, czy dawka nie taka. Proszę o pomoc i radę. Dziękuję bardzo.

MĘŻCZYZNA, 46 LAT ponad rok temu

Pompa insulinowa

Pompa insulinowa to urządzenie, które pomaga normalnie funkcjonować osobom cierpiącym na cukrzycę. Jak działa ten sprzęt? Obejrzyj filmik i dowiedz się więcej o pompie insulinowej.

Lek. Izabela Brym
60 poziom zaufania

Witam.

Prawidłowe dobranie dawek insuliny w warunkach szpitalnych jest bardzo trudne, a czasmi niemożliwe. Dzieje się tak, ponieważ pacjent w szpitalu funkcjonuje inaczej niż w warunkach domowych (co innego je, zwykle ma dużo mniej wysiłku fizycznego itd). Dawki insuliny najlepiej jest modyfikować w warunkach ambulatoryjnych pod kontrolą doświadczonego diabetologa. I to właśnie sugeruję zrobić.

Lekarz na Oddziale I wewnętrznym i nefrologii w Międzyleskim Szpitalu Specjalistycznym w Warszawie.
0

Około 90% wszystkich chorych na cukrzycę cierpi również na polineuropatię cukrzycową.
Polineuropatią nazywamy uszkodzenie nerwów obwodowych.
Polineuropatia może przebiegać skrycie i ujawniać się w różnie długim okresie od momentu rozpoznania cukrzycy.

Najczęściej pierwszym i głównym objawem jest ostry, piekący i przeszywający ból zlokalizowany jako „ skarpetki”.
Bólom towarzyszy mrowienie i drętwienie kończyn, uczucie ich oziębienia, często przeczulica skóry kiedy to lekki dotyk powoduje ból.
Po pewnym czasie pojawiają się zaburzenia czucia w kończynach.
Objawy nasilają się nocą.

Diagnostyką i leczeniem zajmują się niektórzy neurolodzy. Proszę pamiętać o kontroli

Specjalista w dziedzinie neurologii.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty